منابع پایان نامه درباره تعهد سازمانی، رضایت شغلی، رضایت شغل
دی 5, 1397 Comments..0
دانلود پایان نامه

سازمانی درکشورمان صورت گرفته است تحقیق آقای ناصر مولایی (1378) تحت عنوان “پژوهش پیرامون عوامل موثر بر تعهد سازمانی کارکنان شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب(اهواز)” می باشد. محقق در این پایان نامه همه عوامل موثر بر تعهد سازمانی را در قالب چهار مجموعه عوامل فردی، عوامل شغلی، عوامل سازمانی و عوامل فرا سازمانی نمایش می دهد.

پیشینه تحقیقات انجام شده در خارج کشور:
1.پژوهش انجام یافته در مورد گروهی از دانشمــندان موسسات تحقیقاتی «کلنگ والی مالزی» متشکل از ۵۴۵ نفر‌، این نتایج را تایید کرد که بین مفاهیم پیش گفته تعارضی وجود نداشته بلکه رابطه معناداری بین تعهدحرفه‌ای وابعاد عاطفی،مستمر، و هنجاری تعهد سازمانی (به ترتیب باضرایب ۴۳ درصد، ۱۵ درصد و ۵۲ درصد ) وجود دارد.به عبارت دیگر،نتایج نشان می دهدکه تعهد به سازمان باتعهد حرفه‌ای سازگاری داشته و چند بعدی بودن این دو نوع تعهد رانشان داده است (رحمان و حنفی65، 2002)
2. هدف اصلی پژوهش انجام گرفته توسط سانتوز (۱۹۹۸) در کشور جمهوری دمینیکن بررسی عوامل مرتبط با تعهد شغلی، سازمانی، و حرفه‌ای مربیان سازمان توسعه دمینیکن است. در این مطالعه میزان همبستگی تعهد شغلی و رضایت کارکنان نیز تعیین شده است. نتایج تحقیق نشان داد که هر ۹ متغیر رضایت کارکنان با حداقل یکی از متغیرهای تعهدرابطه معنادار داشت. روابط میان تعهد شغلی، سازمانی و حرفه‌ای در پژوهش یاد شده نشان می دهد که بهبودیک نوع تعهد، تاثیر مثبتی روی سایر انواع تعهد دارد.
3. راندال و کوت(۱۹۹۱) نیز ادعا کرده اند که رضایت شغلی پیش درآمد یا پیش نیاز تعهدسازمانی و تعهد شغلی است. آنها در مدل خود، وابستگی شغلی را به‌عنوان یک متغیرتعدیل کننده روابط میان نگرشهای مختلف از جمله اخلاق کاری، تعهد حرفه‌ای و تعهد سازمانی تعریف کردند. به‌ویژه اینکه وابستگی شغلی روی تعهد سازمانی و تعهد حرفه‌ای اثر مستقیم می گذارد.
4. در تحقیق دیگر که توسط تامیلتسون و جانکینز در 1992 انجام شده است؛381 نفر از کارکنان‌ یک کارخانه بزرگ شرکت داشته‌اند.در این پژوهش رابطه بین تعهد سازمانی(تعهد عاطفی و مستمر)با رضایت شغلی مورد بررسی قرار گرفت.نتایج تحقیق نشان داد بین تعهد عاطفی و رضایت شغلی رابطه مثبت وجود دارد ولی بین تعهد مستمر و رضایت شغلی رابطه منفی وجود دارد (تامیلتسون،73،1379).
5.در سال 1994 بی‌ورلی تحقیقی تحت عنوان تعهد سازمانی در بین معلمان انجام داد و نشان داد که تعهد سازمانی در بین مراکز آموزشی در سطح‌ بالایی قرار دارد و این امر موجب رضایت شغلی می‌شود.
6. در مدل مودی‌ (1986)که توسط اکثر محققان پذیرفته شده است،رضایت شغلی بلافاصله پس از ورود به سازمان شکل می‌گیرد در حالی که تعهد سازمانی به کندی توسعه می‌یابد.لذا رضایت شغلی پیش‌شرط تعهد سازمانی است‌ (کوهستانی،1386)
آشنائی با بانک سینا
بانک سینا در تاریخ 28 اسفند 1387 موفق به دریافت مجوز تاسیس گردید. این بانک قبل از این به عنوان موسسه مالی و اعتباری سینا فعالیت می کرد. موسسه مالی و اعتباری سینا در سال 1364 با هدف تامین نیازهای مالی واحدهای مختلف تولیدی، تجاری و خدماتی و جمع آوری سپرده های عمومی در جهت اعطای تسهیلات اعتباری به بخشهای مختلف اقتصادی بخصوص بخش تولید، تاسیس و خوشبختانه تا کنون به رشد چشمگیر و بی سابقه ای دست یافته است. این بانک طی سالیان گذشته همگام با سیاستهای کلان اقتصادی و اهداف و برنامه های تولیدی در حوزه صنایع بزرگ و کوچک در محورهای اصلی موفقیت برای رسیدن به اهداف حرکت نموده است.
تاریخچه
بانک سینا از ابتدای شروع فعالیت خود با نام موسسه مالی و اعتباری بنیاد در سال 1364 با هدف اولیه انجام عملیات پولی، مالی و اعتباری و تامین نیازهای مالی بنگاه های اقتصادی و جذب سپرده های عمومی در جهت اعطای تسهیلات اعتباری به بخش های مختلف اقتصادی با سرمایه 10 میلیارد ریال تاسیس گردید و از همان ابتدا با افتتاح شعب در برخی مناطق اقدام به بهره برداری و انجام عملیات بانکی نمود.
در جهت دستیابی به سطح استانداردهای مورد پذیرش ازطرف بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و با توجه به تصویب افزایش سرمایه تا سطح 2000 میلیارد ریال، ابتدا سرمایه از مبلغ 70 میلیارد ریال به مبلغ 500 میلیارد ریال و سپس در دو مقطع به مبلغ 1500 و 2000 میلیارد ریال افزایش یافته و در مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام مورخ 23 خرداد 1386 همزمان با تغییر نام بنیاد به سینا به تصویب رسید و در تاریخ 14 شهریور 1386 مجوز ورود به بورس اوراق بهادار تهران نیز با نماد «وسینا» با کد بورسی شماره 05-19-65 صادر گردید. بانک سینا مجددا در پی مصوبه مجمع عمومی فوق العاده 28 تیرماه 1389 این میزان سرمایه را 50 درصد افزایش داد و به 3 هزار میلیارد ریال رساند. این مبلغ سرمایه در 22 آذر 89 به ثبت رسید. همچنین پیرو مصوبه مجمع عمومی فوق العاده بانک سینا در 31 اردیبهشت 1390 و مجوز شماره 121/135997 مورخ 23 فروردین ماه 1390 سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر افزایش سرمایه از طریق صدور سهام جدید، پذیره نویسی سهام بانک سینا انجام شد و مبلغ سرمایه به 4000 میلیارد ریال رسید. بانک سینا سرمایه جدید را روز 26 مهرماه 1390 در اداره ثبت شرکت ها به ثبت رساند. افزایش سرمایه بانک سینا مجددا در مجمع عمومی فوق العاده این بانک در 27 تیر 1391 به میزان 2000 میلیارد ریال دیگر به تصویب رسید که سرمایه بانک را به مبلغ6000 میلیارد ریال رساند.
بانک سینا با توجه به ضرورت فعالیت هر چه بیش
تر در بازار پول و لزوم رقابت در ارائه خدمات، در کنار توسعه شعب خود در تهران، نسبت به توسعه شبکه شعب در سایر نقاط کشور نیز اقدام نمود. احترام به مشتری، خلاقیت و نوآوری، صداقت و درستکاری و گسترش روزافزون شعب، برنامه های استراتژیک بانک سینا است .بانک سینا در روزهای پایانی سال 87 موفق به دریافت مجوز فعالیت بانکی خود از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گردید. فعالیتهای بانک سینا مطابق اساسنامه، شامل انجام کلیه عملیات پولی، مالی و اعتباری و فعالیت در بخش های مختلف اقتصادی با اشخاص حقیقی و حقوقی باشد.
مزیت های بانک سینا
برخوردار از کارکنانی که سرعت در خدمت به مشتری، دقت در ارائه خدمات بانکی و درستکاری را سرلوحه برنامه های خود قرار داده اند.
برخوردار از پیشرفته ترین سامانه بانکداری الکترونیک
اعتماد مشتریان به بانک سینا
گستردگی شعب در سراسر کشور
برخوردار از زنجیره شعب متعدد 
انواع خدمات پولی و بانکی در بانک سینا
گشایش انواع حسابهای قرض الحسنه پس انداز و جاری (ریالی و ارزی)
گشایش انواع حسابهای سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت (روز شمار و ویژه)
گشایش انواع حسابهای سپرده سرمایه گذاری بلند مدت (یک الی پنج ساله)
ارائه خدمات به دارندگان حساب در کلیه شعب بانک سینا به صورت online real time شامل واریز، برداشت، انتقال وجه بین حسابهای بانکی و بین بانکی و…
گشایش انواع حسابهای سپرده ارزی به ارزهای معتبر با منشاء داخلی یا خارجی با پرداخت سود علی الحساب و ارائه دیگر خدمات ارزی مورد نیاز مشتریان
ارائه خدمات ارزی شامل خرید و فروش ارز، حوالجات ارزی و…
صدور و قبول انواع چکهای بانکی، رمزدار بین بانکی و ایران چک
وصول چک ها و بروات مشتریان، عهده سایر بانکها
پرداخت انواع تسهیلات اعطایی در قالب عقود اسلامی
صدور انواع ضمانتنامه ها
صدور انواع کارتهای الکترونیکی نظیر کارتهای اعتباری و نقدی (سینا کارت) و کارت هدیه با امکان استفاده در مراکز خرید و فروش کالا و خدمات در سراسر کشور
انعقاد قرارداد و امکان خرید با مراکز خرید و فروش کالا و خدمات در سراسر کشور
پرداخت قبوض شهری از طریق اینترنت
ارائه خدمات تلفنبانک، جهت دریافت موجودی، دریافت گردش حساب، انتقال وجه، فکس گردش حساب و فکس گردش روزانه حساب
ارائه خدمات SMS بانک جهت دریافت مانده سپرده، مسدود کردن کارت، ارسال گردش و مانده سپرده در دوره زمانی درخواستی و دریافت فهرست داده ها
ارائه خدمات ارسال صورتحساب و جزئیات تراکنش انواع حسابهای مشتریان، از طریق اینترنت
اجاره صندوق امانات
ارائه خدمات بانکی از طریق سامانه شتاب، پایا و ساتنا و سایر سامانه های نوین بانکی کشور
ارائه خدمات موبایل بانک و اینترنت بانک همراه، جهت دریافت موجودی، دریافت گردش حساب، انتقال وجه و…
اطلاع رسانی از طریق شماره تلفن 8269
چشم انداز
برخورداری از فناوری پیشرفته، نیروی انسانی توانا و مبتکر طرح های نوین بانکی
پیشتاز در ارائه خدمات پولی و بانکی در بین بانکهای کشور، با هدف ایجاد ارزش آفرینی بیشتر برای ذینفعان
تبدیل شدن به یکی از نهادهای معتبر پولی و بانکی منطقه (خاورمیانه و آسیای غربی)
اهداف
ارائه خدمات مالی و بانکی متنوع و با کیفیت و منطبق با استانداردهای جهانی (با بهره گیری از فناوری نوین)
کسب سود و ارزش آفرینی بالاتر برای سهامداران خود نسبت به رقبای درون مرکزی
اهمیت دادن به نیروی انسانی و کارگروهی
کمک به رشد و شکوفایی اقتصاد کشور
رشد افزون تر منابع از طریق بازاریابی و تلاش مجدانه کارکنان
پرداخت تسهیلات به طرحهایی که از توجیه کافی برخوردار می باشند
توجه به خواست، انتظارات مشتریان و جلب رضایت مشتریان
افزایش نظارت و کنترل های داخلی در سطح شعب
ارائه مدل مفهومی
براساس توضیحات فوق اکنون می توان مدل مفهومی رابطه رضایت و تعهد نیروی انسانی را ارائه کرد. در این مدل نشان داده میشود که رضایت شغلی با تاثیر بر مؤلفههای تعهد سازمانی در یک سازمان چگونه می تواند موجبات بهبود نیروی انسانی را فراهم کند.

مطلب مشابه :  تحقیق با موضوعمنافی عفت، برتراند راسل، احساس امنیت

منبع Ghasemi, B. (1386). Theories of Organizational Behavior, Academic Press.
قاسمی، بهروز (1386). تئوری های رفتار سازمانی، انتشارات هیات
شکل 2-6:مدل مفهومی رضایت شغلی و تعهد سازمانی

فصل سوم
روش شناسی تحقیق

3-
3-1 مقدمه
پایه هر علمی، روش شناخت آن است و اعتبار و ارزش قوانین هر علمی به روش شناختی مبتنی است که در آن علم به کار میرود. روش تحقیق مجموعهای از قواعد، ابزار و راههای معتبر و نظام یافته برای بررسی واقعیتها، کشف مجهولات و دستیابی به راه حل مشکلات است. به طوری که انتخاب متدولوژی تحقیق یکی از مهمترین و فنیترین مراحلی است که پژوهشگر باید با حساسیت ویژه، ابزاری مناسبی برای گردآوری دادهها طراحی شود و با انتخاب نمونه آماری، داده‌های نگرشی و جمعیت‌شناختی مورد نیاز جمعآوری گردد. علاوه بر این، انتخاب روش پژوهش مناسب امری دشوار و مهم است. همچنین شناخت روشهای پژوهش و آگاهی از دقیق بودن آنها از حساسیت بیشتری برخوردار میباشد (خاکی، 1379ص 72).
در این فصل ابتدا روش تحقیق حاضر مشخص می‌شود. سپس جامعه آماری، نمونه آماری و روش نمونه‌گیری تحقیق تشریح و توصیف شده است. در ادامه در مورد روش گر
دآوری داده های تحقیق، که از طریق پرسشنامه حاصل شده، بحث شده است و به طور خلاصه مولفههای آن نیز تشریح گردیده است. در نهایت نیز روش‌های تجزیه‌وتحلیل اطلاعات ارائه شده است.
3-2 روش تحقیق
جهت توضیح روش پژوهش نخست باید نوع پژوهش مشخص شود. روشهای پژوهش در علوم رفتاری را معمولاً با توجه به دو ملاک هدف و ماهیت تقسیمبندی می‌کنند. تحقیقات براساس هدف به دو دسته بنیادی و کاربردی تقسیم می‌شوند. (حافظ نیا، 1388)
این تحقیق با هدف شناخت و تحلیل رابطه رضایت شغلی با تعهد سازمانی کارکنان بانک سینا صورت گرفته است. بنابراین براساس هدف یک تحقیق کاربردی است. هدف تحقیقات کاربردی توسعه دانش کاربردی در یک زمینه خاص است. به عبارت دیگر، تحقیقات کاربردی به سمت کاربرد دانش هدایت می شود. از نتایج این تحقیق در زمینه های مختلف می توان استفاده کرد .
همچنین این تحقیق به لحاظ روش از نوع تحقیقات توصیفی-پیمایشی است. تحقیق توصیفی- پیمایشی شامل مجموعه روش هایی است که هدف آنها توصیف کردن شرایط یا پدیده های

دیدگاهتان را بنویسید

فوکا | Postmag سبز فایل.