پکیج تصفیه فاضلاب – گروه مهندسی اوژن اطلس سپهر

 

گروه مهندسی اوژن اطلس سپهر سال ۱۳۸۷ با تلاش جمعی از دانش آموختگان دانشگاه‌های تهران و بین‌المللی قزوین تاسیس گردید. مجموعه اوژن با عنایت خداوند متعال و با تلاش پرسنل پرتوان خود توانست در تولید محصولات پلی اتیلن در کشور به قطب قابل ملاحظه ای تبدیل شود.

 

تیم مهندسی اوژن اطلس سپهر با مطالعات تخصصی در حوزه تصفیه آب و فاضلاب و با علم و تجربه خود توانسته یکی از پیشگامان در ساخت پکیج های تصفیه فاضلاب باشد.

 

اوژن اطلس با تکیه بر توان تولید خود در صنعت پلی اتیلن به تکنولوژی ساخت پکیج های تصفیه فاضلاب کمک شایانی داشته و با توسعه این مهم مشکل خوردگی در پکیج های فلزی مخصوصاً در مناطق مرطوب کشور را تا ۹۰ درصد کاهش داد.

 

سیستم پشتیبانی و اجرای پروژه ها به چه ترتیبی است؟

 

کارشناسان اوژن با بررسی نوع فاضلاب ها و مهندسی انواع آلاینده هایی که در پساب های موجود در پروژه های تصفیه فاضلاب صنعتی یا تصفیع فاضلاب های بهداشتی وجود دارد، اقدام به ارائه طرح های پیشنهادی کرده و توان تولید سیستم های تصفیه فاضلاب کاملا کاربردی و متناسب با صنایع مختلف را دارد.

 

 

معیارهای موفقیت و متمایز بودن اوژن اطلس چه مواردی هستند؟

 

پروژه های انواع تصفیه فاضلاب کاملا اختصاصی و مهندسی شده بر اساس نوع پساب موجود می باشد و گروه مهندسی اوژن اطلس طی تمامی مراحل طراحی ، مشاوره و اجرا همراه شرکت های کارفرما می باشد.

 

 

 

عملکرد پکیج تصفیه فاضلاب اوژن چگونه است؟

پکیج تصفیه فاضلاب اوژن بهترین گزینه جهت جایگزینی سپتیک تانک ها، ایمهاف تانک ها و چاه های جاذب، جهت تصفیه فاضلاب بهداشتی-انسانی و صنعتی می باشد. متداول ترین فرآیند تصفیه در پکیج های تصفیه فاضلاب، فرآیند لجن فعال می باشد. در این فرآیند با ایجاد شرایط محیطی و بستر مناسب جهت رشد و فعالیت میکروارگانیسم ها، سبب مصرف آلاینده های آلی فاضلاب و جداسازی و زلال سازی آن ها می باشد.

شرایط محیطی مناسب جهت متابولیسم باکتری ها شامل میزان اکسیژن محلول (DO)، زمان ماند، مواد مغذی (N,P)، دما و pH می باشد.

میزان اکسیژن محلول بوسیله تامین هوا از طریق بلوئرها و تزریق از طریق دیفیوزرها انجام می شود. سایر موارد نیز در مخزن هوادهی کنترل و تامین می شود. طی فرآیند هضم مواد آلی از طریق میکروارگانیسم ها، لخته های سنگین تری تشکیل می شود که قابلیت ته نشینی را خواهند داشت. این لخته ها با گذراندن زمان ماند کافی در مخزن ته نشینی ثانویه به آرامی ته نشین شده و از کف مخزن جداسازی می شود. در پایان مقدار لجن مازاد به هاضم لجن منتقل شده و پساب زلال شده نیز بعد از کلرزنی و ضدعفونی به محل مصرف منتقل می شود.

 

 

مهمترین زمینه‌های فعالیت و ارائه خدمات گروه مهندسی اوژن اطلس سپهر در حوزه تصفیه فاضلاب به شرح ذیل می باشد:

 

۱. مشاوره، طراحی و اجرای سیستم‌های پکیج تصفیه فاضلاب شهری (انسانی – بهداشتی) و پکیج های تصفیه فاضلاب صنعتی

۲. انجام امور جمع آوری و انتقال فاضلاب های شهری و صنعتی (طراحی، مشاوره و اجرا)

۳. تولید انواع موادهای شیمیایی مورد مصرف در تصفیه فاضلاب

 

 

 

انواع پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی اوژن اطلس سپهر

 

-پکیج تصفیه فاضلاب فلزی: پکیج تصفیه فاضلاب فلزی، به دلیل متریال مصرفی در پکیج با این نام شناخته می شوند و بر أساس بیشترین کاربرد و مصرفی که دارند، با نام پکیج فلزی تصفیه فاضلاب بهداشتی نیز شناخته می شوند. این دستگاه یک تصفیه خانه زیر زمینی است که توان و استحکام بالایی دارد. جنس این پکیج از استیل کربن و یا فولاد ضد زنگ است. مقاویت این آلیاژ های آهن در مقابل صرفه و خوردگی به حدی بالاست که برای ساخت یک پکیج تصفیه فاضلاب فلزی، مناسب هستند.

 

پکیج تصفیه فاضلاب کارواش: اولین کاری که در کارواش ها بر روی ماشین ها صورت می گیرد شستشو با آب است که گل و لای روی ماشین ها با این عمل به آب خروجی اضافه می شود که در بحث تولید فاضلاب با عنوان TSS یا مواد معلق یاد می شود این مواد قابلیت ته نشینی دارند. مرحله بعدی در شست و شوی ماشین ها در کارواش اضافه نمودن کف یا اصطلاحا دترجنت می باشد که دارای سورفاکتانت ها می باشند این ماده ماهیت آلی داشته و باعث تغییر کیفیت شیمیایی در آب می شود. از دیگر موادی که موجود در پساب یا فاضلاب کارواش ها می باشد روغن وگریسی است که همراه با شستشو به آب اضافه می شود و موجب آلودگی جدی منابع آب زیرزمینی می شود و همین طور فلزات سنگینی مانند سرب که می باید در تصفیه پساب یا فاضلاب تولیدی در کارواش ها بدان توجه کرد.

در کارواش ها پساب حاصل از شستشوی ماشین ها مستقیما به چاه یا کانال های آب تخلیه می شوند که این امر سبب آلودگی جدی و سمی شدن سفره ها و منابع آب زیرزمینی می شوند که امر تصفیه فاضلاب کارواش ها را با پکیج تصفیه فاضلاب کارواش ضرورت می بخشد.

نوشته دیگر :   خودرو بر یا خودروبر چیست؟ بهترین خودرو بر تهران

 

پکیج تصفیه فاضلاب خاکستری: فاضلاب خاکستری در حدود ۶۰ الی ۷۰ درصد کل فاضلاب تولیدی خانگی را شامل می شود به همین منظور تصفیه و استفاده مجدد آن در مصارفی همچون آّبیاری درختان و فضای سبز می تواند کمک شایانی به محیط زیست و صرفه جویی در مصرف آب و هزینه های خانوار کند. تصفیه آب خاکستری نه تنها مصرف آب را کاهش می دهد بلکه سبب کاهش حجم دبی فاضلاب تولیدی شده و مصرف انرژی و مواد شیمیایی را کاهش داده و در کل سبب کاهش هزینه می شود.

 

پکیج تصفیه فاضلاب رستوران: عموما فاضلاب رستوران ها از محل پخت غذا تا شست و شوی ظروف و و محوطه و زمین و لباس ها و … تا فاضلاب بهداشتی سرویس ها وارد محل جمع آوری آن ها می شوند، لذا این پساب می تواند حاوی مقادیر متغیری از چربی و روغن (FOG)، دترجنت ها، مواد جامد معلق، آشغالهای حاصل از شست و شو در سایز های مختلف و BOD COD ناشی از آلودگی های بیولوژیکی باشند

.

 

پکیج تصفیه فاضلاب بیمارستانی: بیمارستان ها مصرف کنندگان قابل توجهی از آب در روز هستند و تولید چند برابر فاضلاب از بیمارستان ها به دلیل توسعه در حوزه پزشکی در حال افزایش است. فاضلاب بیمارستان ها حاوی آلاینده های عفونی و خطرناک است که باید قبل از تخلیه آن در محیط زیست، تصفیه گردد. تصفیه پساب بیمارستانی (Hospital Wastewater) یکی از مهم­ترین و حیاتی­ ترین بخش­های سیستم­­های کشورها به منظور حفظ منابع آبی و جلوگیری از خطرات محیطی و زیستی است چرا که یکی از خطرناک­ترین فاضلاب­ و پساب­های تولید شده از محیط بیمارستانی خارج می­گردد.

 

پکیج تصفیه فاضلاب پتروشیمی: پتروشیمی صنعتی است که در آن به کمک مواد خام اولیه از نفت و گاز، فراورده­ های شیمیایی گوناگونی را تولید می­کند. بواسطه­ چنین فعالیتی مواد شیمیایی و سمّی بسیار خطرناکی را تولید می­کند که در صورت استفاده از روش­های قدیمی تصفیه پساب پتروشیمی آسیب­های جبران ناپذیری به حیات جانوران و زندگی انسان­ها وارد خواهد کرد.

 

پکیج تصفیه فاضلاب کشتارگاه:  کشتارگاه ها به دلیل فرایند کشتار و تمیز کردن تأسیسات، مقادیر زیادی فاضلاب کشتارگاه (SWW) را تولید می کنند. SWW ها به دلیل دارا بودن مقدار زیادی مواد معدنی و مواد آلی، نیاز به فرآیند تصفیه فاضلاب دارند. بین فاضلاب کشتارگاه و فاضلاب کارخانه های فرآوری گوشت از نظر نوع آلاینده ها و غلظت آن ها، تفاوت بسیاری وجود دارد. فاضلاب کشتارگاه ها، شامل پسماند انواع گوشت ها از جمله، گوشت گاو، گوشت اسب، گوشت گوسفند، مرغ و … است. منبع اصلی آلاینده ها فرآیند ذبح کردن: خون، مدفوع و ادرار، آب شستشو (لاشه، کف، ظروف و …)، باقی مانده مواد غذایی مخلوط شده در معده حیوانات و زباله های دیگر است. بنابراین آلاینده BOD ها، COD ها نیترات ها و فسفات ها هستند.

 

پکیج تصفیه فاضلاب دباغی و چرم سازی: روند دباغی و چرم سازی، شامل ترکیبات شیمیایی معدنی و آلی است که می توانند تاثیر مخربی بر محیط زیست داشته باشند. در مرحله برنزه کردن از موادی مانند کروم، تانن های گیاهی و آلدهیدها استفاده می شود اما مراحل دیگری نیز وجود دارد که عامل آلودگی پساب است. مواد شیمیایی مورد استفاده در تولید چرم باعث افزایش سطح BOD، COD و کل مواد جامد محلول در آب می شوند. این فرایند ها همچنین از مقادیر زیادی آب استفاده می کنند و در نتیجه این امر مقادیر زیادی آلاینده ایجاد می کنند.

 

پکیج تصفیه فاضلاب مرغداری: مرغداری ها و دامداری ها، ضایعاتی از قبیل لاشه، مدفوعات، آب ناشی از شست و شو، بو ( ناشی از مدفوعات و یا کوره های سوخت لاشه) و … تولید می کنند. در حال حاضر ایران عضو کشور هایی است که سیستم تصفیه پساب مرغداری های آن به صورت صحیح و کاربردی نیست. برای مثال در یک تحقیق و بررسی ۹ درصد سیستم تصفیه پساب مرغداری در بابل، دچار مشکلات عدیده ای بود. از پساب مرغداری ها می توان انواع مختلف منابع را به دست آورد، برای مثال از پساب ها می توان سوخت های زیستی، چربی حیوانات، کودهای شیمیایی و حیوانی، انرژی، گرما و آب تمیز به جهت به کار گرفتن در مصارف دیگر به جهت داشتن صنعتی پایدار( می توان به صورت عمومی صنعت سبز نیز بیان کرد) به دست آورد و در راستای پرورش دام و طیور استفاده کرد.

 

 

لیست کلمات کلیدی : پکیج تصفیه آب و فاضلاب صنعتی، شرکت تصفیه انواع فاضلاب، پکیج تصفیه فاضلاب

 

 

 

سایت: http://ozhen.co/

آدرس شرکت: تهران، ولنجک، نبش خیابان بیست و پنجم

تماس : ۹۱۳۰۰۲۰۴ – ۰۲۱

ایمیل: info@ozhen.co

ساعات کاری

شنبه -چهارشنبه: ۰۸:۳۰ الی ۱۷:۰۰

پنجشنبه: ۰۸:۳۰ الی ۱۲:۳۰

جمعه: تعطیل