مواد غذایی ضد التهاب مفاصل

anti-inflammatory food

اگه از التهاب رنج میبرین شاید داروهای ضد التهاب رو به صورت روزانه استفاده کنین اما خبر خوش واسه شما اینه که با ترکیبای غذایی اصولی می تونین کلاً داروهای ضد التهاب رو از یاد ببرین.

به گزارش آلامتو و به نقل از بدونیم؛ وقتی که بعضی غذاها با همدیگه ترکیب می شن باعث تولید فواید سلامتی ضد التهاب می شن و کلا فواید بیشتری نسبت به جداگونه خوردن این غذاها دارن. نگاهی به ترکیب غذاهایی که در زیر آورده ام بندازین تا پی ببرین که به چه دلیل همیشه دو تا بودن بهتر از یکی بودنه.

سبزیجات برگ دار + روغن زیتون

کی گفته که روغن دشمن بدن ماست؟ تحقیقات نشون داده که ترکیب سبزیجات و یکی از منابع چربی سالم جذب آنتی اکسیدانایی مثل لوتین و بیتا کاروتین رو بیشتر می کنه. لوتین آنتی اکسیدان موجود در سبزیجاته که به کم کننده التهاب در چشما معروفه. پس از مشکلات عصبی مثل دژنراسیون ماکولا هم جلوگیری می کنه. بتاکاروتین هم التهاب رو در سنین بالا کم می کنه. ازین پس کمی روغن زیتون روی سالاد بریزین تا از فواید عالی اون بهره مند شید.

اسفناج + بلوبری

با بلوبری و اسفناج اسموتی درست کنین و قبل و بعد از ورزش بخورین. در یکی از تحقیقات ورزشکارایی که به مدت ۶ هفته هر روز بلوبری مصرف می کردن التهابات پس از ورزش رو در خود کم کردن. هم اینکه در تحقیق دیگری هم به این نتیجه رسیدن که اسفناج می تونه تنفس و جریان اکسیژن در طول ورزش رو تقویت کنه. نیترات موجود در اسفناج به ماهیچه ها کمک می کنه کارکرد بهتری هنگام ورزش داشته باشن. از طرفی هم بلوبری درد ماهیچه ها پس از ورزش رو کم می کنه.

عدس + لیمو

یائسگی زودرس نشون دهنده کمبود آهن (آنمی) در بدن شماس. (سلولای قرمز خونی خیلی کم در اثر از دست دادن آهن) کمبود آهن به دلیل جواب التهابی ایجاد می شه و مقدار آهن موجود دربدن رو کم می کنه. خوردن غذاهای شامل آهن مثل عدس و لوبیا همراه با مرکباتی پر از اسید اسکوربیک و کاروتنوئید مثل لیمو جذب آهن بدن رو زیاد می کنه.

سیب زمینی شیرین + فلفل

سیب زمینیای شیرین فقط یه غذای خوشمزه نیستن بلکه فوایدی بالاتر از اون واسه بدن ما دارن. اضافه کردن کمی فلفل روی غذاهای نارنجی رنگ پر از بتاکاروتن مثل سیب زمینی شیرین و کدو حلوایی جذب ویتامین A رو بالا می بره. ویتامین A واسه التهابات پوستی مثل جوش خیلی خوبه.

بادام + کفیر

اگه می خواین روده ای سالم داشته باشین کمی بادم خرد شده در کفیر بریزین و بخورین. کفیر هم مانند تموم اجناس لبنیاتی هزاران باکتری و پروبیوتیکای به درد بخور در شکم تولید می کنه. پس کفیر همراه با بادام بخورین تا باکتریای سالم روده رو تقویت کنین. فیبر لایه پوست نازک روی بادام به عنوان پری بیوتیک عمل می کنه و پروبیوتیکای موجود در کفیر رو تغذیه می کنه در نتیجه باکتریای روده ای محافظی تولید می کنه که با التهابات روده ای مقابله می کنن.

تمشک + انگور

این دو میوه پر از آنتی اکسیدان هستن. علم ثابت کرده که در مورد آنتی اکسیدانا همیشه دوتا بهتر از یکی عمل می کنه. تمشک دربردارنده الاجیک اسیده که توانایی و کارکرد کورستین موجود در انگور رو تقویت می کنه. وقتی این ماده با هم ترکیب می شن خاصیت ضدالتهابی پیدا می کنن. همونطور که در تحقیقات ثابت شده این ترکیب می تونه مریضی قلبی عروقی، پوکی استخون و سرطان ریه رو هم کم کنه.

سیر + پیاز + برنج قهوه ای

درسته که سیر و پیاز دهن رو بدبو می کنن اما بهترین افزودنی واسه غلات کامل مثل برنج قهوه ای و ماکارونی گندم هستن. ترکیب این سه ماده غذایی جذب زینک بدن رو بالا می برن. کسائی که سن بالایی دارن و قرص زینک مصرف می کنن خطر دچار شدن به بیماریای التهابی طولانی رو در خود کاهش میدن. (بیماریایی چون تصلب شرایین، سرطان، نورونای حرکتی و مشکلات ایمنی بدن)

بهترین ادویه واسه چربی سوزی

چیجوری بدون رژیم غذایی لاغر شیم؟

بدونیم

دیدگاهتان را بنویسید