مواد غذایی مغذی برای افزایش قدرت تمرکز

این مواد غذایی قدرت تمرکز شما رو زیاد می کنن

اگه هر روز در موقع مناسب صبحونه بخورین، سوخت مغز شما تامین می شه. تحقیقات نشون می دهد که خوردن صبحونه در تقویت دقیق شدن و فوکوس کردن وحافظه کوتاه مدت نقش زیادی داره…

در بین مواد غذایی جور واجور و مکمل های جورواجور، گروهی از خوردنی ها هستن که می تونه تمرکز شما رو بالا ببرن، توجه تون رو زیاد کنن و ضمن تقویت بقیه عملکردهای مغزی به تقویت قدرت حافظه هم کمک کنن.

به نظر شما کدوم خوردنی ها می تونن واقعا این اثرات به درد بخور داروی توان مغزی رو داشته باشن.

بدون دودلی هرچه سن ما افزایش پیدا می کنه بدنمون هم ناگزیر پیر و کهنه می شه اما خبر خوب اینه که اگه رژیم غذایی خود رو درست و براساس غذاهایی انتخاب کنین که هوش رو تقویت می کنن، می تونید حتی در سنین بالاتر هم از سلامت مغزی مطلوبی بهره مند باشین.

در مقاله ای که تازگیا در سایت اینترنتی مدگورو به چاپ رسیده کارشناسان تغذیه فهرستی از این مواد غذایی به درد بخور واسه مغز و حافظه رو منتشر کرده ان که باخبر شدن از اونا واسه هر فردی در هر گروه سنی می تونه به درد بخور و اثر داشته باشه.

– کافئین اندازه هوشیاری شما رو بالا می برد: یادتون باشه که هیچ اسلحه سحرآمیزی وجود نداره که ضریب هوشی شما رو یهو بالا ببره و شما رو باهوش تر کنه اما مطمئنا مواد خاصی مثل کافئین در بین خوردنی ها یافت می شن که می تونن تولید انرژی کرده و دقیق شدن و فوکوس کردن وتوجه شما رو افزایش بدن.

کافئین در قهوه، شکلات، نوشابه های انرژی زا و بعضی از داروها یافت می شه. کافئین هرچند در کوتاه مدت اما به هر حال بیداری و هوشیاری رو در شما افزایش می دهد اما مانند خوردنی های دیگه در مصرف این ماده هم نباید زیاده روی و زیاده روی کرد.

– گلوکز سطح هوشیاری رو افزایش می دهد:

همونطور که می دونین قند سوخت مغزه اما اینجا منظور قند حبه ای یا شیرینی نیس بلکه اشاره به گلوکزه که بدن از متابولیسم مواد قندی و کربوهیدراتهایی که اونا رو می خورید بدست می آورد. اما با این حال یادتون باشه که زیاده روی در مصرف این مواد در طول روز نه فقط به درد بخور نبوده بلکه می تونه به حافظه آسیب وارد کنه. هم اینکه اگه تلاش کنین که مواد قندی و کربوهیدراتهای سالم رو به عنوان منبع گلوکز استفاده کنین از مشکلات جانبی مصرف شیرینی زیاد مثل چاقی هم در امان هستین.

– یکی دیگه از کارایی که موجب افزایش تمرکز می شه خوردن صبحانه س.

اگه هر روز در موقع مناسب صبحونه بخورین، سوخت مغز شما تامین می شه. تحقیقات نشون می دهد که خوردن صبحونه در تقویت دقیق شدن و فوکوس کردن وحافظه کوتاه مدت نقش زیادی داره.

– ماهی هم واقعا غذای مغزه.

ماهی یه منبع پروتئینی خوبه که بدلیل غنی بودن از اسیدهای چرب امگا ۳ و لازم واسه رشد و کارکرد مغز مصرف اون بسیار پیشنهاد می شه. این چربی های سالم قدرت مغز رو بالا می برند و از زوال عقل و فراموشی جلوگیری می کنن. مصرف ماهی در کاهش خطر بروز مشکلات روانی و هم در تقویت حافظه بسیار موثره.

– واسه تقویت دقیق شدن و فوکوس کردن وحافظه، شکلات و مغز خشکبار رو هم به رژیم غذایی خود اضافه کنین.

مغزها و دانه ها منابع غنی از آنتی اکسیدان ویتامین E هستن که از ضعف و ناتوانی ذهنی مربوط به بالارفتن سن تا حد زیادی جلوگیری می کنه. هم اینکه شکلات تلخ هم خواص آنتی اکسیدانی فوق العاده ای داره و شامل محرک های طبیعی مثل کافئینه که می تونه دقیق شدن و فوکوس کردن وقدرت توجه رو بالا ببره.

– اضافه کردن آووکاد و غلات سبوس دار به رژیم غذایی خود رو هم یادتون نره. هر عضوی در بدن به جریان خون وابسته و قلب و مغز به عنوان دو عضو اصلی بدن از این جنبه بیشتر مهم هستن.

مصرف رژیم غذایی شامل غلات سبوس دار و میوه ها از جمله آووکادو خطر دچار شدن به بیماریهای قلبی – عروقی و کلسترول بد رو کاهش می دهد که نتیجه اون بهبود جریان خون و در آخر بهبود کارکرد سلولهای مغزیه. آووکاد و هرچند چربی داره اما چربی اون به درد بخور بود و به جریان سالم خون کمک می کنه.

– توت هم یه سوپر ماده مغذی واسه مغز حساب می شه چون از این عضو در برابر فشار اکسیدیته مواظبت کرده و در نتیجه مشکلات مغزی به وجود اومده بوسیله افزایش سن مثل فراموشی و زوال عقل رو تا حد زیادی کاهش می دهد. این میوه ظرفیت های یادگیری و مهارت های حرکتی رو در موشهای سالخورده افزایش می دهد.

دراین مقاله هم اینکه تاکید شده که این وسط نقش مکمل ها و ویتامین ها و مواد معدنی رو هم نمیشه ازش سرسری رد شد. این منابع پر از ویتامین های ب، ث، ای، بتاکاروتن و منیزیم هستن که همه مکمل های قوی واسه تقویت مغز هستن. اما با این حال کارشناسان تاکید دارن که واسه احتیاط بیشتر مصرف این مکمل ها و ویتامین ها باید حتما با مشورت و تحت نظارت پزشکی متخصص انجام بشه.

منبع : Tehrooz.com

جمع آوری: آلامتو

 

خواب و تقویت حافظه

چیجوری تمرکز خود رو حفظ کنیم؟

بازنشر

پاسخی بگذارید