مواد غذایی مفید برای آب رسانی بدن و پوست

مصرف به موقع و کافی مواد غذایی آب دار میتونه نقش مهمی در تامین آب لازم بدن رو داشته باشه و سلامت کلی شما رو پیشرفت دهد.

به گزارش آلامتو و به نقل از بدونیم؛ آب رسانی هنگام دوچرخه سواری خیلی با اهمیته اما باید بدونین که حتی پس از دوچرخه سواری هم باید به بدن آب رسانی کرد. بدیش اینه کمتر کسی به این مسئله توجه نشون میده. خیلیا در طول روز به اندازه کافی آب مصرف نمی کنن. اگه همیشه به بدن آب رسانی کنین دیگه نباید نگران دهیدراته شدن بدن هنگام ورزش و تمرین باشین.

اگه از جمله کسائی هستین که زیاد آب نمی خورید می تونین به غذاهای آبدار اکتفا کنین. هم اینکه مواد معدنی موجود در این غذاها می تونن جانشین الکترولیتایی شن که در اثر تعریق از کفتون میره، انرژی میدن و از التهابات جلوگیری می کنن.

طالبی

طالبی بیشتر از ۹۰% آب داره و یه جور غذای بازسازی کننده هستش که می تونه جانشین ذخایر گلیکوژن در بدن شه.

شکل های جور واجور توتا

توتا بیشتر از ۹۲% آب دارندو منبع آنتوسیانین هستن. این ماده که به توتا رنگ داده التهابات پس از تمرین رو نابود می کنه و درد رو کم می کنه.

سوپ

سوپایی که از آب گوشت و شکل های جور واجور سبزیجات درست می شن پر از سدیم بوده و مواد معدنی به بدن میرسونه که ترکیبات الکترولیت رو تکمیل می کنن.

حبوبات

حبوباتی مثل برنج و بلغور جو هنگام پخت آب زیادی جذب می کنن و بدن ما هم هنگام هضم اون این آب رو به خود جذب می کنه. فیبر بلغور جو کلسترول رو به خود جذب می کنه.

فلفل دلمه ای

فلفل دلمه ای با ۹۲% آب یکی از پرآب ترین سبزیجاته. هم اینکه پر از ویتامین C و A هستش.

کاهو

کاهوی سالادی ۹۶% آبه اما شکل های جور واجور دیگه کاهوها بیشتر مغذی هستن تا آبدار.

خیار

خیار به اندازه کاهو آبداره و پوست اون دارای ماده ای به نام سیلیکاه که به توانایی ارتجاعی پوست، ناخنا و مفاصل کمک می کنه.

کرفس

کرفس با ۹۵% آب، کالری کم و فیبر بالایی داره.

بهترین ادویه واسه چربی سوزی

چیجوری بدون رژیم غذایی لاغر شیم؟

بدونیم

پاسخی بگذارید