مواد غذایی که موجب کاهش قدرت حافظه می شوند!

معمولا در فصل امتحانات، دانش آموزان و دانشجویان واسه افزایش تمرکز از مقادیر بیشتری شکلات، شیرینی جات و نوشیدنیای صنعتی استفاده می کنن، در حالی که تحقیقات گذشته نشون میدن که زیاده روی در مصرف قند و شکر، فعالیت مغز، حافظه و روند یادگیری رو کم می کنه.

 از طرف دیگه در این تحقیق مشخص شد که اسیدهای چرب امگا- ۳ به خنثی کردن این اثر داغون کننده کمک می کنن.

همونجوریکه میدونید مصرف زیاد قند و شکر خطراتی مثل دیابت، چاقی، کبد چرب و سرطان رو داره.

محققان فکر می کنن که چیزی که می خوریم، تفکر ما رو تحت تاثیر قرار میده. مصرف قند و شکر زیاد به مدت طولانی، توانایی مغز واسه یادگیری و به یاد آوردن اطلاعات رو کم می کنه. پس رژیمای غذایی در زندگی مدرن به دلیل دارا بودن مقادیر زیاد قند اثرات زیان بیاری بر مغز دارن.

یکی از مشکلات تغذیه ای در زندگی ماشینی اینه که بیشتر آدما به دلیل کمبود وقت از اجناس آماده صنعتی مانند آبمیوها استفاده می کنن و این اجناس شامل مقادیر بالایی قند هستن.

در این تحقیق نشون داده شد که مصرف زیاد قند موجب مقاومت انسولین و در نتیجه کاهش قدرت حافظه می شه. چون انسولین در تنظیم سلولای مغز واسه استفاده و ذخیره قند جهت تامین انرژی لازم واسه پردازش افکار و احساسات نقش داره. رژیم غذایی پر از قند موجب آزاد شدن انسولین بیشتر و  مقاوم شدن سلولا به این هورمون می شه.

کارشناسان پیشنهاد می کنن واسه فعالیت و کارکرد مطلوب مغز، مصرف قند، شکر، شیرینی جات، شکلات و آبمیوهای صنعتی  رو به کمترین حد ممکن برسونین و در مقابل از مقادیر بیشتری اسیدهای چرب امگا- ۳ و منابع غذایی اونا مانند ماهی، گردو و تخم کتون استفاده کنین.

بازنشر سیمرغ

دیدگاهتان را بنویسید