چگونه کمپین لینک بیلدینگ خود را راه اندازی کنیم؟

 

سئو و بهینه سازی سایت

سئو

چیجوری کمپین لینک بیلدینگ خود رو راه اندازی کنیم؟

رامین محمودی

۲۱

۰

۷ ۱۱۱۲

سرفصلای آموزش لینک بیلدینگ واسه افراد تازه کار

لینک بیلدینگ چیه و چه اهمیتی داره؟

شکلای جور واجور لینک بیلدینگ: بک لینکای خوب و بک لینکای بد

بک لینک

روشای ساخت بک لینک

معیارهای ساخت لینک

ایجاد بک لینک: خوب، بد و بیریخت

لینک بیلدینگ پیشرفته

 

کمپین لینک بیلدینگ چیه؟

به روند افزایش تعداد لینکای یه سایت به طور دائمی همراه با یه هدف کلی، کمپین لینک بیلدینگ می گن. کمپینای لینک بیلدینگ از “تعلقات و داراییای” یه سایت واسه ساخت لینک استفاده می کنن. حال این متعلقات و داراییای سایت می تونه محتوا و اخبار باشه یا حتی خدمات و اجناس سایت.

واسه ایجاد یه کمپین لینک بیلدینگ مراحل مختلفی هست. اجرای بعضی از این مراحل به طور کاملً لازمه و اجرای یه سریای دیگه لازم نیس اما در هر صورت به روند لینک بیلدینگ کمک می کنن. همۀ اینا به مجموعۀ عوامل و منابع شما بستگی داره.

تعیین هدف

اینجا با یه مشکل مواجه میشیم. ما در مقالات قبلی یاد گرفتیم که لینکا تاثیر بسیار زیادی بروی الگوریتم رتبه بندی وب سایتا در موتورهای جستجوگر دارن. ، شاید الان از خود سوال کنین مگه دریافت لینکای بیشتر به رتبه بندی سایت کمک نمی کنه؟ در جواب باید توضیح بدیم که دریافت لینک دلیل افزایش ترافیک سایت می شه و این باعث افزایش تعداد مشتریان می شه، درست؟ در واقع، همۀ این توضیحات درسته، اما مشکل اینجاس که بعضی وقتا واسه اینکه لینکای ایجاد شده تاثیر مثبتی بروی سایت شما داشته باشن باید مدت زمان مشخصی بگذره. مطمئناً فردای روزی که واسه سایت خود لینک بیلدینگ می کنین نمی تونین منتظر یافته های عجیب اون باشین، به خصوص اگه در تجارتی فعالیت دارین که سطح رقابت در اون شدیدا بالاست.

این موضوع کارشناسان سئو رو در شرایط بدی قرار میده چون که اونا قادر نیستن یافته های موفق حاصل از کمپینای لینک بیلدینگ رو به مدیران وبسایتا نشون بدن (حتی اگه این کمپین به اهداف خود رسیده باشه).

به خاطر همین شما نه فقط باید اهداف واقع گرایانه واسه تجارت خود مشخص کنین، بلکه باید مطمئن شید اهدافتون بسیار هوشمندانه تر از ساخت n تعداد لینکه. اهدافی که واسه کمپین لینک بیلدینگ خود تعیین می کنین باید در راه اهداف شرکت تون باشه و در آخر بتونه بر جایگاه تجاری شما تاثیر مثبت بزاره. مثلا، شاید شما در تلاشید تا با افزایش ترافیک سایت خود، فروش محصولاتتون رو هم زیاد کنین. به طور همزمان باید به دور و بریا خود بیاموزید که سئو و لینک سازی یه شبه اتفاق نمی افته و یافته های حاصل از اون در لحظه به دست نمیاد. در کمپین لینک بیلدینگ هم مانند هر نوع بازاریابی موفق باید بروی یافته ها به صورت دراز مدت تمرکز کرد.

در قلب هر کمپین لینک بیلدینگ سرمایه ای هست که شما باید واسه جذب مخاطب و به دست آوردن لینک ازش استفاده کنین. از این سرمایه به عنوان “قلّاب” هم یاد می شه چون که باعث می شه مردم به پیشنهاد شما توجه کنن و تشویق شن واسه سایت شما لینک سازی کنن. این سرمایه ها واسه هر تجارت متفاوت هستن، پس شما باید چیز با ارزشی که در تجارت خود دارین رو شناسایی کنین. چیزی که بتونه علاقۀ بقیه رو به شما جلب کنه و در کمپین لینک بیلدینگ تون شما رو کمک دهد. اگه دارین به متراژ دفتر کاری خود فکر می کنین بهتره بگیم که راه درستی رو طی نمی کنین. سرمایهاتون عبارتند از:

  • محتوا
  • داده ها
  • اجناس
  • خدمات
  • کارکنان

خریداری لینک واسه سئوی سایت بسیار خطرناکه چون که در بیشتر مواقع ضررهایی که واسه یه سایت داره بیشتر از منافع اون هستش. پس ما در نوین به شما پیشنهاد می کنیم که اصلا واسه سایت خود لینک نخرید. هم اینکه شما باید محتوایی (بخونین سرمایه) تولید کنین که با نیازای مخاطباتون در رابطه باشه.

به چه لینکایی احتیاج دارین

وقتی که دارین واسه کمپین لینک بیلدینگ خود روش هدف دار تعریف می کنین باید به این فکر کنین که شما به چه نوع لینکایی احتیاج دارین. تا آنجایی که ما میدونیم شکلای جور واجور مختلفی لینک هست که باید همۀ اونا رو در نظر داشته باشین:

لینک به صفحۀ اصلی سایت
لینک به صفحات “درون” سایت (مانند صفحات اجناس یا صفحات Category اجناس)
لینک به برند یا نام تجاری
لینکای شامل کلمات کلیدی مهم تجارت شما

اینجا اضافه می کنیم که هر کدوم از موارد بالا می تونن با همدیگه ترکیب شن مانند لینک دادن به نام تجاری در صفحات داخلی یه سایت. واسه شروع روند شناسایی انوع لینکای لازم، در اول باید وضعیت سایت خود رو جز به جز تحلیل کنین و وضعیت فعلی خود رو واسه کلمات کلیدی به خصوص با رقبایتان مقایسه کنین. واسه مشاهده وضعیت فعلی لینکای سایت خود می تونین از وسیله Open Site Explorer استفاده کنین.

یافته های این تحلیل فرصتای پیشرفت رو به شما نشون میده. مثلا شما میفهمید که در یکی از کلمات کلیدی مهم در رتبه بندی بالای گوگل قرار ندارین. پس از بررسی آمار و تحلیل گزارشات میفهمید که در هیچ کدوم از لینکای سایت تون این کلید واژه وجود نداره یا اینکه میفهمید در در رابطه ترین صفحه به این کلید واژه، هیچ لینکی موجود نیس. اینطور مشکلات معمولاً قابل شناسایی و جبران پذیر هستن. در اینجور شرایطی، روش هدف دار شما باید این جور باشه که واسه صفحات داخلی بدون لینک سایت تون و واسه کلمات کلیدی مشخص، لینک بیلدینگ کنین.

مشکلات

شناسایی اهداف کمپین لینک بیلدینگ

در کمپین لینک بیلدینگ اولین چیزی که باید به اون فکر کنین اینه که با چه آدمایی می خواین در رابطه باشین و چه نوع مخاطبی رو واسه کار و کاسبی خود نیاز دارین. ً باید با آدمایی در رابطه باشین که به محتوای شما علاقه نشون میدن. اگه بخواین به شکل رَندوم با افراد در رابطه باشین مطمئناً ترافیک سایت شما به مرور کم می شه و برند تجاریتان بدنام می شه.

بررسی یه تنوع انکرتکست خوب واسه سئو موثر و مطمئن

حالت ایده آل اینه که قبل اینکه فعالیت کمپین لینک بیلدینگ خود رو شروع کنین باید بدونین چه نوع مخاطبانی به فعالیت شما علاقمندند. اگه می خواین واسه لینک سازی محتوایی تولید کنین، مانند یه اینفوگرافیک، قبل از شروع پروسۀ تولید محتوا باید از خود سوال کنین که این محتوا واسه چه آدمایی مهمه. قسمت مهم تر اینه که چه آدمایی به محتوای شما اونقدر اهمیت میدن که واسه اون لینک سازی کنن؟

قسمت آخر پاراگراف بالا، بسیار حیاتیه. شاید بتونین خیلی راحت مردم رو به سمت محتوای سایت خود جذب کنین، اما تشویق کردن اونا به لینک دادن به محتوای سایت تون چیزی بسیار سخته. لینک کردن به یه مطلب کاریه که به تلاش و زمان زیادی نیاز داره، پس شما باید فردی رو پیدا کنین که محتوای سایت شما به اندازه ای براش اهمیت داشته باشه که لینک اونو در سایت خود بذاره. هرچند به اشتراک گذاری مطالب شما در شبکه های اجتماعی سختی کم تری داره. امروزه بیشتر افراد چندین حساب فیسبوک یا توئیتر دارن که خود این پروسۀ به اشتراک گذاری محتوای شما رو آسون می کنه.

این مطلب را هم بخوانید :  میلیونرهای دنیا کجا زندگی می کنند؟

چیجوری مردم رو واسه لینک بیلدینگ تشویق کنیم؟

اگه بخوایم به طور ساده توضیح بدیم باید بگیم دقیقاً باید مانند یه ماهیگیر عمل کرده و یه قلّاب خوب واسه تجارت خود پیدا کنین. این قلّاب از اول باید درون محتوای شما قرار بگیره. محتوای شما باید به شکلی باشه که از همون اول مخاطب رو درگیر خود کنه. اگه محتوای شما نتونه از همون اول مانند قلاب بکنه، وقتی که اونو منتشر می کنین محتوایی دارین که هیچکی حاضر نیس به اون لینک دهد.

      • اخبار
      • مطالب خنده دار

    خنده

  • مطالب پر حاشیه
  • داده های تصویری
  • مسابقه
  • انتشار محتوای Ego-Bait (روش تولید محتواییه که در اون محتوایی مفصل و پر جزئیات فقط با هدف دریافت لینک تولید و منتشر می شه).
  • انتشار محتوای طولانی و منبع

روشای زیادی واسه جلب توجه کاربران هست، اما روشای گفته شده در بالا باعث می شن تا شما واسه به دست اوردن لینکای طبیعی، مطلب خاصی تولید کنین.

وقتی که تونستید واسه ایده هاتون برنامه ریزی کنین، پیدا کردن آدمایی که مخاطبان محتوای سایت شمان کار سختی نیس. معمولاً واسه انجام این کار شما باید به دنبال موضوعاتِ جنجالیِ مربوط به فعالیت خود باشین. واسه درک بهتر این موضوع بهتره به مثالی که می خوام بزنم توجه کنین:

برنامه ریزی

فرض کنین در حال جفت و جور مطلبی دربارۀ پخت کیک با عنوان “طرز تهیۀ پخت کاپ کیک” هستین. تصور کنین که صاحب شیرینی پزی کوچیکی هستین که Cup Cake هم می فروشید به خاطر همین در حال جفت و جور اینطور مطلبی هستین. حال باید از خود سوال کنین: کی به این راهنما علاقه داره؟

  • وبلاگای آشپزی: انتخاب واضحی هستن!
  • والدین وبلاگ نویس: شاید اونا بخوان روش درست کردن این کیک خوشمزه رو به کودکان خود آموزش بدن و راهنمای شما به اونا کمک می کنه.
  • وب سایتای ارائه دهنده دستورالعملای تهیۀ غذا: چون که راهنمای شما شامل روش درست کردن نوعای جورواجور “کاپ کیک” هستش.
  • وب سایتای تفریحی و سرگرمی: هیچ سایت تفریحی بدون داشتن این نوع مطالب همراه با تصاویر روش درست کردن اون کامل نمی شه.

با چند دقیقه تفکر تونستیم ۴ نوع وب سایتی که به مطلب شما (طرز تهیۀ پخت کاپ کیک) علاقمندند رو پیدا کنیم. حال می تونیم این وب سایتا رو به طور دقیق بررسی کنیم تا فهمیده شانسی واسه لینک گیری از اونا داریم یا نه.

روشی واسه پیدا کردن اهداف لینکا

در این قسمت چند فوت وفن ساده واسه تبدیل وبلاگای آشپزی به فهرستی از وب سایتایی که می تونین با اونا در تعامل باشین رو براتون میگیم:

جفت و جور کردن فهرستی از وبلاگ نویسا

اولین و آسونترین راه حل، جستجو در موتور گوگل به شکل زیره:

راه حل

وقتی که به اینجور فهرستی دست پیدا کردین می تونین از پلاگین Scraper (واسه گوگل کروم) استفاده کنین. با این پلاگین کافیه بروی یکی از URLها کلیک راست کنین و گزینۀ Scrape Similar رو انتخاب کنین:

لینک بیلدینگ پیشرفته

پیدا کردن اکانتای توئیتر در رابطه

Followerwonk وسیله عجیبی از سایت MOZه که به شما امکان میده کارای بسیار متنوعی با حساب توئیتر خود انجام بدین، اما ویژگی که ما به دنبال اون هستیم، ویژگی جستجوی Bio در توئیتره. ما عبارت “cupcake blogger” رو در این وسیله جستجو کردیم تا ببینیم فردی هست که در Bio توئیتر خود از این عبارت استفاده کرده باشه:

تکنیکای جستجوی پیشرفته

راه های بسیاری واسه جستجو در گوگل هست که خیلی از اونا بر کاربران پوشیده س. کابران معمولاً عادت دارن تنها کلمات کلیدی مورد نظر خود رو در گوگل جستجو کنن که میشه گفت ۹۹% از کاربران گوگل همینطوری مطالب خود رو جستجو می کنن. اما نکته اینجاس که وسایل جستجوی بسیاری وجود دارن که می تونن یافته های جستجوی ما رو به مراتب متمرکز تر و دقیق تر کنن.

این روش از جستجو به درد کمپین لینک بیلدینگ می خوره چون که می تونیم به وسیلۀ اون وب سایتایی که میدونیم واسه لینک سازی مناسب نیستن رو از یافته های جستجو حذف کنیم. در ادامه به چند نمونه جستجوی پیشرفته می پردازیم:

http://cupcake-underground.blogspot.com/p/resources.html

این لینک هدف مناسبی واسه کمپین لینک بیلدینگه چون راهنمای روش درست کردن کاپ کیک شما می تونه منبع خوبی واسه مخاطبان یه وبلاگ آشپزی باشه. در نتیجه میشه با صاحب این وبلاگ تماس گرفت و از ایشون خواست که لینک مطلب شما رو در فهرست منابع خود بذاره. اینطوری شما یه لینک واسه سایت خود به دست آورده اید.

بذارین مثال دیگری رو تشریح کنیم:

ما هم اینکه کلمه کاپ کیک رو درون علامت گفتاورد (“) قرار دادیم. این علامت به گوگل حالی میکنه که تنها نتایجی رو نشون بده که کلمه کاپ کیک در عنوان اونا قید شده باشه. به کار گیری این علامت در این جستجو بسیار کاربردیه چون که جستجوی عبارت food blogger بسیار وسیعه و اگه کلمه “کاپ کیک” رو به این صورت ننویسیم واسه پیدا کردن سایت در رابطه باید یافته های جستجوی بسیاری رو مرور کنیم.

حالا شما با ۳ روش مطمئن واسه پیدا کردن لینکای در رابطه آشنا شدین. در این مرحله باید فهرست بلند بالایی از وب سایتای در رابطه داشته باشین. اما، قبل اینکه با مدیران این وب سایتا تماس بگیریم باید نکات دیگری رو رعایت کنیم.

درک بیشتر از جنبه های شخصیتی مخاطبان

اگه می خواین بهترین یافته ها رو از لینک بیلدینگ خود دریافت کنین، باید زمان زیادی رو صرف پیدا کردن وب سایتای در رابطه کنین. شما می تونین این کار رو از راه پیدا کردن اطلاعات وبلاگ نویسا، مشاهده سایت ایشون، خوندن مطالب سایت اونا بیاموزید. تلاش کنین شخصیت اونا و ویژگی هاشون رو تصور کنین. به شبکه های اجتماعی اونا سر بزنین تا ببیندی تازگیاً چه نوع لینکایی رو به اشتراک گذاشته ان.

بک لینک نخرید، بک لینک بسازین!

یکی دیگه از موارد دیگری که باید زیر نظر بگیرین اینه اونا لینکای مربوط به محتوای بقیه رو به اشتراک می ذارن یا فقط مطالب خودشون رو در شبکه های اجتماعی منتشر می کنن. وضعیت ایده آل اینه که شما دلایلی مبنی بر به اشتراک گذاری لینکای وب سایتای دیگه در شبکه های اجتماعی این افراد پیدا کنین چون همون چیزیه که باید از ایشون بخواین.

واسه این کار شما می تونین از وسیله TagCrowd استفاده کنین. کافیه دامنه وبلاگ مورد نظر خود رو در TagCrown وارد کنین تا این وسیله پس از بررسی و تحلیل محتوای صفحه به شما نشون بده چه کلماتی در این صفحات بیشتر استفاده شدن. اینطوری شما از موضوعات مورد علاقه و هدف وب سایتا خبردار میشین و واسه ایجاد رابطه با اونا از لحنی مناسب استفاده می کنین.

پیدا کردن اطلاعات تماس

وقتی که وبلاگ در رابطه (وبلاگی که مشتریانش جامعۀ هدف فعایت شمان) و مناسب رو پیدا کردین، در قدم بعد باید اطلاعات تماس اونا رو هم پیدا کنین. معمولاً پیدا کردن این اطلاعات امر سختی به حساب نمیاد، اما با به کار گیری نکات زیر می تونین سرعت کار رو مقداری زیاد کنین.

این مطلب را هم بخوانید :  میزان استفاده انسان از ظرفیت مغز خود چقدر است؟

بررسی هِدِر و فوتر سایت

بیشتر اوقات، لینک صفحۀ اطلاعات تماس (تماس با ما) در هِدِر یا فوتر وب سایتا قرار داره. پس بهتره که در اول ورود به سایت این دو قسمت رو بررسی کنین. اگه نتونستید لینک صفحۀ تماس با ما رو پیدا کنین، به دنبال صفحۀ دربارۀ ما بگردین. معمولاً وب سایتایی که صفحۀ تماس با ما ندارن، اطلاعات تماس خود رو در صفحۀ دربارۀ ما قرار میدن.

نصب پلاگین ToutApp بروی گوگل کروم

ToutApp پلاگین کم حجمی واسه مرورگر گوگل کرومه. وقتی که شما به یه سایت مراجعه می کنین پلاگین ToutApp به طور خودکار آدرسای ایمیل موجود در صفحه رو پیدا می کنه. وقتی که نشانی ایمیل مورد نظر رو پیدا میکنه اونو با یه رنگ دیگه بروی نوار وسیله کروم مشخص می کنه. بعد شما می تونین با کلیک بروی اون ایمیل مورد نظر خود رو پیدا کنین.

اولویت بندی لینکای هدف

تا اینجای کار شایدً فهرست بلندی از دامنه های سایتای مربوط به تجارت خود در دست دارین. حال لازمه که این لینکا به ترتیب در گروه های جور واجور اولویت بندی شن تا بتونین ایمیلا و پیغامای خود رو به بهترین شکل شخصی سازی کنین.

روشای مختلفی واسه اولیت بندی لینکای هدف هست :

  • براساس عوامل و معیارها: شامل رتبۀ سایت و اعتبار دامنه س.
  • براساس وبلاگ نویس: شامل تعداد فالوئرهای توئیتر و تعداد بازدیدکنندگان سایته.
  • براساس امکان لینک گیری: شامل مثلاً وبلاگای مخصوص کلید واژه کاپ کیک و وبلاگای آشپزیه.

بذارین این موارد رو به صورت دقیق تر بررسی کنیم.

معیارهای یه دامنه (Domain metrics)

در فصل پنجم این راهنما، معیارهای لینک بیلدینگ رو به طور مفصل دربارۀ این عوامل و معیارها صحبت می کنیم. الان تنها لازمه بدونین که این معیارها همونجوری که می تونن ارزش لینکا رو اندازه گیری کنن، قادر به ارزش گذاری لینکای هدف هم هستن.

موقع اولویت بندی و فیلتر کردن لینکای هدف دو ملاک اصلی واسه دامنه ها هست: رتبۀ سایت (PageRank) و اعتبار دامنه (Domain Authority). البته شما می تونین هر کدوم از این معیارها رو به صورت جداگونه و تکی واسه هر سایت به دست بیارین، اما انجام این کار نیازمند صرف زمان زیادی میشه. بهتره بدونین ابزارهایی هست که با به کار گیری اونا می تونین اطلاعات مربوط به همۀ دامنه های موجود در فهرست خود رو در لحظه به دست بیارین.

می تونین با به کار گیری Excel و پلاگین SEO Tools for Excel اطلاعات مربوط به PageRank وب سایتا رو به دست بیارین. هم اینکه با پلاگین Links API که به وسیله SEOgadget عرضه شده، اعتبار دامنه های فهرست شدۀ خود رو تو یه فایل Excel دریافت کنین.

وقتی که شما این معیارها رو به دست آوردید فقط با یه کلیک می تونین یافته ها رو براساس هر کدوم از این دو ملاک یا براساس بالا یا پائین بودن ارقام دامنه ها ترتیب بندی کنین. هم اینکه اگه دامنه ای رتبۀ بالایی در هیچ کدوم از این دو ملاک نداشت می تونین خیلی راحت اونو خط بزنین. این توانایی وقتی کاربرد داره که شما فهرست بلندی از دامنه ها رو در اختیار دارین اما زمان کافی واسه ایجاد رابطه با همۀ اونا رو ندارین. ما در نوین به روش زیر این کار رو انجام می دیم:

اول دامنه ها رو براساس رتبه سایت مرتب می کنیم و هر دامنه ای که PageRank اون امتیاز زیر ۱ داشته باشه رو از فهرست حذف می کنیم. اگه فهرست بلندی در اختیار داشته باشیم حتی ممکنه دامنه هایی که امتیاز زیر ۲ داشته باشن رو حذف کنیم.

بعد دامنه ها رو براساس Domain Authority مرتب می کنیم و همۀ دامنه هایی که امتیازی پائین تر از DA30 یا DA35 دارن رو حدف می کنیم. ً نمیشه گفت این روش علمیه چون که ممکنه در فهرست شما سایت نو پایی وجود داشته باشه که محتوای خوب و مرتبطی هم داره اما به دلیل اینکه رتبه و اعتبار دامنۀ بالایی نداره از فهرست حذف شه. در هر صورت، اگه فهرست بلندی از لینکای هدف در اختیار دارین بهتره در مرحلۀ اولویت بندی ترحم نکنین تا در آخر فهرستی از وب سایتای با کیفیت و در رابطه در اختیار داشته باشین.

محبوبیت مدیر سایت

یکی از روشای مهمی که می تونه مخاطبان بیشتری رو به سمت سایت شما جذب کنه اینه که افراد یا وب سایتای مهمی مطالب شما رو به اشتراک بذارن. به اشتراک گذاشتن مطالب شما به وسیله وب سایتی معروف یا شخصی موثر می تونه تاثیر بسیار مثبتی در افزایش ترافیک و معروفیت شما داشته باشه چون خیلی از طرفداران این افراد (یا وب سایتا) هم کم کم مطالب شما رو به اشتراک می ذارن. پس اگه اعتبار دامنۀ یه وبلاگ نویس به اندازۀ کافی قوی نیس، فوراً اونو از فهرست خود خارج نکنین، بلکه بهتره با جستجو در شبکه های اجتماعی اندازه محبوبیت ایشون رو بررسی کنین.

بک لینک یا لینک خارجی چیه؟

اینجا هم باز می تونین خیلی راحت وارد شبکه های اجتماعی شید و پروفایل وبلاگ نویسا رو به صورت تک تک ببینین تا از تعداد فالوورهای ایشون باخبر شید. اگه یادتون باشه در بالا از وسیله Followerwonk واسه جستجو استفاده کردیم. ، وسیله Followerwonk می تونه متریکای دیگری هم از کاربران توئیتر به ما بده، مانند تعداد فالوئرها و امتیاز محبوبیت شون. اگه از Followerwonk فایلی با فرمت CSV دانلود کنین ستونی رو می بینین که نشون دهندۀ محبوبیت و امتیاز کاربرانه:

احتمال لینک بیلدینگ

اینجا مرحله ایه که تحقیقات دستی شما دوباره وارد زمین بازی می شه! همزمان با مرور لینکای هدف خود باید احتمال لینک گرفتن از اونا رو هم آزمایش کنین. واسه انجام این کار هیچ ابزاری وجود نداره و خودتون براساس معیارهای شخصی باید در این مورد تصمیم بگیرین. یکی از راه های ساده اینه که به صورت دستی به این لینکا از اعداد ۱ تا ۵ امتیاز بدین. عدد ۱ رو واسه لینکایی که احتمال کمی واسه لینک سازی دارن و عدد ۵ رو واسه لینکایی که احتمال بالایی دارن در نظر بگیرین.

واسه به کار گیری این روش در اول باید از خودتون سوالای زیر رو سوال کنین:

  • تا حالا به مطلبی خارج از سایت خود لینک دادن؟
  • محتوای سایت شون مربوط به محتوای سایت منه؟ (وب سایتای مربوط به “کاپ کیک” باید امتیاز بالاتری نسبت به وب سایتای آشپزی داشته باشن).
  • وبلاگ اونا الان فعالیت داره؟ (یعنی در ماه گذاشته مطلبی رو منتشر کرده؟)

جواب به این سوالات می تونه احتمال لینک بیلدینگ در این وب سایتا رو واسه شما روشن تر کنه.

وقتی که همۀ این اطلاعات رو جمع آوری کردین باید اونا رو دسته بندی کنین. اینطوری شما فهرستی از وبلاگ نویسایی دارین که:

  • شایدً به شما لینک میدن.
  • معیارهای دامنه شون از امتیاز خوبی برخورداره.
  • فالوئرهای زیادی در شبکه های اجتماعی دارن.

در واقع اعضای فهرست تون، وب سایتایی هستن که شما باید در اولین فرصت پیامایی شخصی سازی شده براشون بفرستین. واسه این کار بهتره دوباره به سایت شون سر بزنین تا طبق اِلمانای موجود در اون پیغام مناسبی براشون ارس