شرکت تولید کننده رابیتس مطابق با استانداردهای بالای جهانی

رابیتس یکی از مصالح فولادی به حساب می‌آید که امروزه در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده زیادی قرار می‌گیرد و از طریق انجام فرایند پرس‌کاری و کشش بر روی ورق گالوانیزه تولید می‌شود. کاربرد رابیتس‌ها بسیار زیاد بوده و به وفور در سقف کاذب قابل مشاهده است. فولاد گالوانیزه در شرایط مختلف، مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد و همین موضوع این محصول را برای تولید مناسب می‌کند.

این محصول فولادی به طور گسترده در ساخت دکوراسیون، کارهای ترمیمی و تزیینی استفاده می‌شود و اغلب به منظور ایجاد پیوستگی در سطوح دیوار به کار برده می‌رود؛ به گونه‌ای که هر انفصال و ترک خوردگی‌ دیوار را می‌پوشاند. در مورد رابیتس باید بدانید که این مصالح پرکاربرد انواع متنوعی دارند و ماده سازنده آن به فولاد محدود نمی‌شود و ماده‌ای پلیمری نیز می‌تواند برای ساخت این مصالح استفاده شود.

با توجه به مزایای این ورق مشبک استفاده از آن بسیار گسترده است. عمده مصرف آن در صنعت ساخت و ساز است. این ورق مشبک بیشتر برای انجام گچ کاری سقف، سیمان کاری نما و همچنین نگه داری ملات به منظور سنگ کاری استفاده می شود.

ابتدا رابیتس توسط سیم رابیتس بندی به میلگرد متصل می گردد و عملیات کچ کاری بر روی آن انجام می شود. رابیتس سقف، به خصوص راویزکاری سقف آشپزخانه و پذیرایی به این صورت انجام می گیرد.

همانطور که گفته شد؛ از دیگر موارد استفاده از این ورق ها ساخت قفس آهنی است که مقاومت بالای آن نسبت به توری ها از جمله توری مرغی دلیل کاربرد زیاد رابیتس برای ساخت این قفس هاست. همچنین باید یادآور شویم که سایز مناسب چشمه های رابیتس علاوه بر امکان ورود هوا، آب و نور از ورود موارد دیگر جلوگیری می کند.

رابیتس در صنعت مجسمه سازی به خصوص پیکر تراشان از محبوبیت ویژه ای برخوردار است. توسط هنرمندان استفاده می شود . مجسمه سازان از رابیتس برای فرم دادن سطوح سه بعدی پیچیده و منحنی های مرکب که در نهایت با گچ یا خاک رس و یا متریال دیگر پوشانده می شونداستفاده می کنند.

رابیتس‌ها را معمولاً براساس نوع نیاز در ستون‌های مختلف تولید می‌کنند. در ایران رابیتس‌ها با تعداد ستون‌های ۹، ۱۱ و ۱۳ ستونه مورد استفاده قرار می‌گیرند که هر کدام کاربرد متفاوتی در صنعت ساختمان‌سازی دارند. به تعداد ستون رابیتس، پل ستون نیز گفته می‌شود. البته باید توجه داشته باشید که استفاده از رابیتس ۱۷ ستونه نیز در کشورهای دیگر رایج است ولی در ایران این محصول از تقاضای بالایی برخوردار نیست.

نوع ۱۳ ستونه این محصول از کیفیت بالاتری برخوردار است که البته از نظر قیمت از انواع دیگر گرانتر است و کاربردهای خاصی دارد؛ به همین دلیل است که در هنگام خرید رابیتس باید توجه داشته باشید که نوع خریداری شده با مورد مصرفی و متراژ کاری تطابق داشته باشد.

گاهی مشاهده می‌شود که برای بالا بردن سرعت کار، در سقف‌های کاذب از نوع ۱۳ ستونه به جای ۹ ستونه سبک استفاده می‌شود که این کار علاوه بر غیراستاندارد بودن، هزینه بیشتری هم در بر دارد.

نوشته دیگر :   تشخیص انگشتر عقیق اصل از تقلبی

اما در گچ‌کاری سقف، نوع ۱۳ ستونه سنگین کاربرد بیشتری دارد، همچنین در نمای ساختمان هم  ۱۳ ستونه سنگین استفاده می‌شود، چرا که باید وزن سنگ نما را تحمل کند.

تنوعی که در تعداد ستون‌های رابیتس وجود دارد، به دلیل موارد متعدد کاربرد آن‌هاست و ارتباطی به قیمت ندارد. قیمت آن را با  وزن و ضخامت  مشخص می‌کند و تعداد ستون‌ها اهمیتی ندارد. به عنوان مثال ممکن است نوع ۹ ستونیه فوق سنگین، از نوع ۱۱ ستونه سبک، وزن بیشتری داشته باشد و در نتیجه گران‌تر باشد.

ورقی که از آن به منظور تولید استفاده می‌شود می‌تواند ضخامت‌های متنوعی داشته باشد و به هر میزان که ضخامت ورق زیاد باشد، محصول تولیدی وزن بیش‌تری خواهد داشت، بنابراین هر ورق رابیتس با توجه به ورق سازنده آن دارای وزن متفاوت (سبک، نیمه سنگین، سنگین و فوق سنگین) است که تاثیر مستقیمی بر قیمت رابیتس دارد. اما توجه داشته باشید که نمی‌توان گفت رابیتسی که وزن بیشتری دارد، همیشه بهتر است.

در مواردی که از این محصول برای سقف کاذب استفاده می‌شود، وزن آن اهمیت چندانی ندارد و به همین خاطر معمولاً از نوع سبک آن استفاده می‌شود. استفاده از نوع سنگین در سقف کاذب علاوه بر تحمیل هزینه بیشتر کار را هم سخت‌تر می‌کند. در سقف کاذب به دلیل اینکه انعطاف بیشتری مورد نیاز است، ۹ ستونه سبک انتخاب مناسبی است.

یک نکته مهم که در خرید رابیتس باید مورد توجه قرار دهید این موضوع است که خرید رابیتس براساس مشخصات وزنی صورت می‌گیرد و وزن رابیتس بر روی بسته‌های آن قید نمی‌شود بدین منظور نیاز به اندازه گیری وزن آنها با باسکول و کنترل وزن است.

شرکت پایتخت تولید کننده رابیتس در 35 کیلومتری جاده خاوران واقع در شرق تهران در زمینه تولید و عرضه انواع محصولات رابیتس های گالوانیزه 9 و 13 ستون در تمامی وزن های سبک و سنگین فعالیت دارد این مجموعه مفتخر است با توان تولید انواع رابیتس های گالوانیزه تامین کنندگان برتر سطح کشور باشد.
شرکت رابیتس پایتخت با به کارگیری ماشین آلات نوین و بهره مندی از پرسنل مجرب و متخصص در بخش تولید کنترل کیفیت همراه با تلاش روز افزون، خواهان ارائه محصولات با کیفیت و استاندارد بر صنایع مرتبط و مشتریان محترم میباشد.
این مجموعه انجام تولید محصولات خاص و همچنین ابعاد سفارشی را نیز به عنوان خدمتی جدید برای مشتریان خود فراهم نموده است .

برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت شرکت پایتخت تولید کننده رابیتس مراجعه نمایید :

 

رابیتس