طراحان ویدیوئی از چه فایل های صوتی استفاده می کنند؟

طراحان ویدیوئی از چه فایل های صوتی استفاده می کنند؟

تولید کنندگان محتواهای ویدیوئی و توسعه دهندگان وب از گذشته های دور همواره آرزو داشتند و در تلاش بودند که بتوانند بهترین و جذاب ترین ویدیوها و فایل های صوتی را تولید نمایند و بر روی وب سایت خود بار گذاری کنند. کاربران با محتواهای ویدیوئی در سایت ها راحت تر می توانند ارتباط برقرار نمایند و درک بهتری از آن خواهند داشت. طراحان ویدیوئی از انواع فرمت های فایل های صوتی و تصویری برای این منظور استفاده می کنند. با ما همراه باشید تا با انواع فایل های صوتی بیشتر آشنا شوید.

محتواهای چند رسانه ای

در گذشته مرورگرها تنها از محتواهای متنی و تصویر پشتیبانی می کردند اما با پیشرفت تکنولوژی از محتواهای چند رسانه ای نیز پشتیبانی نمودند و طراحان توانستند با به کار گیری این نوع محتواها نظر کاربران بیشتری را به وب سایت خود جلب نمایند. منظور از محتوا چند رسانه ای تصاویر، موسیقی، صدا، فیلم، انیمیشن، ویدیو و … می باشد. فایل های چند رسانه ای دارای فرمت ها و پسوندهای مختلفی هستند که از جمله آن ها می توان به فرمت MP3، MP4، MPG،AVI، WMAو… اشاره نمود که در زیر بیشتر به معرفی آن ها می پردازیم.

  • MP3 وmp4

از معروف ترین و اصلی ترین فرمت های فایل های پخش کننده صدا و موسیقی می توان به MP3 اشاره نمود. استفاده از این فرمت قدمتی طولانی دارد ویک استاندارد بین المللی میان سرویس های پخش موسیقی محسوب می شود. از مهم ترین ویژگی های این فایل ها می توان به حجم بسیار پایین آن ها اشاره نمود که حدود 4-5 مگا بایت است.

  • AVI

از دیگر فرمت های صوتی و تصویری می توان به فرمت AVI اشاره نمود. این فرمت فایل صوتی معمولا درتجهیزات دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرد. این فرمت توسط شرکت مایکروسافت ارائه شده است و پخش آن نیاز به هیچگونه سخت افزار خاصی ندارد. همین مسئله موجب شده که اکثر طراحان فایل های ویدیوئی تصمیم بگیرند که از آن استفاده نمایند.

  • WMA

WMA از جدید ترین فرمت های ارائه شده توسط مایکروسافت است که حجمی حدود نصف فرمت MP3 دارد. در ابتدا تنها مایکروسافت و نرم افزار پخش موسیقی ویندوز از آن پشتیبانی می کردند اما به مرور زمان به یکی از اصلی ترین فرمت های اصلی آهنگ تبدیل گردید. حجم این فایل های صوتی حدود 2-3 مگا بایت می باشد.

  • MIDI

از دیگر فرمت های فایل های صوتی که توسط طراحان ویدیوئی مورد استفاده قرار می گیرد و بسیار کاربردی است می توان به فرمت MIDI اشاره نمود. از مهم ترین ویژگی های این فایل ها می توان به حجم بسیار پایین آن ها اشاره نمود که برای تولید فایل های موسیقی خیلی مناسب هستند. لازم است که بدانید این فایل ها فاقد صدای خواننده یا برخی از ادوات موسیقی می باشند و باید برای استفاده از آن ها در سایت یا وبلاگ از یک کد خاص استفاده کرد.

نوشته دیگر :   20 نکته ای که باید هنگام سفر به امارات بدانید

از کاربردی ترین انواع موشن گرافیک که توسط طراحان ویدیویی تولید می شود همین ویدیوهای معرفی محصولات عرصه فناوری و محصولات مختلف هستند. امروزه کاربران ترجیح می دهند به جای خواندن یک متن طولانی که به معرفی محصول می پردازد یک ویدیو چند دقیقه ای مشاهده کنند که کمتر وقت آن ها را می گیرد و اطلاعات بیشتری را به آن ها منتقل می نماید.

استفاده از افکت صدا برای تاثیر بیشتر محتواهای صوتی و ویدیوئی

طراحان ویدیوئی معمولا در تولید فایل های صوتی و ویدیوئی خود از جلوه های صوتی یا همان افکت صدا استفاده می کنند. منظور از افکت ها همان صدا دریا، موج، باران، باد، ماشین، بوق، اصلحه و … می باشد. تنوع این افکت های صدا بسیار بالا است و خیلی کاربردی هستند. به طوری که می توان گفت از مهم ترین ابزارهای کار تدوین گران محسوب می شود. با دانلود افکت صدا از سایت های معتبر و معروف در این زمینه می توان ویدیوها، تیزرهای تبلیغاتی و …بسیار جذاب و تاثیر گذار ساخت.

موشن گرافیک

موشن گرافیک نیز از جمله محتواهای چند رسانه ای است که امروزه در فضای مجازی شاهد استفاده از آن هستیم و با استقبال خوبی از سوی کاربران مواجه شده است. از این رو طراحان ویدیوئی از آن نیز در وب سایت های خود استفاده می کنند. موشن گرافیک دارای انواع مختلفی است و در برند سازی و تبلیغات بازدهی بی نظیری دارد.

موزیکی که در موشن گرافیک استفاده می شود در میزان جذابیت آن بسیار موثر است، به همین دلیل طراحان و تدوین گران با دانلود موزیک زمینه های موشن گرافیک بانک کامل و جامعی از این موزیک ها را جمع آوری می کنند تا بتوانند کارهای حرفه ای و جذابی را تولید نمایند. طراحان می توانند برای ساخت موشن گرافیک هایی که در زمینه علوم و فناوری هستند به راحتی با دانلود موزیک رایگان برای آزمایش علوم و ویدیوهای فناوری ویدیوهای بسیار جذاب و هیجان انگیزی تولید کنند.