چند نکته راجع به گوشت کوب برقی که باید بدانید!

 

شاید تا چند سال پیش کسی فکر نمیکرد روزی گوشت کوب برقی هم ساخته شود اما اکنون این محصول در انواع مختلفی ساخته و راهی بازار شده است که استفاده از آن مزایای بسیار زیادی دارد و حتی میتواند پا را فراتر گذاشته و جای مخلوط کن و غذاساز را بگیرد.

با پیشرفت تکنولوژی در دنیای امروزی زندگی بسیار راحت تر شده است و به همین سبب آشپزی هم راحت تر شده است و هر وسیله ای نوع برقی آن هم ساخته شده است مانند گوشت کوب برقی و دیگر آشپزی کردن کار سخت و زمان بری نیست.

گوشت کوب معمولی یا دستی هم که امروزه جایگاه قبلی خود را در خانه ها ندارد اما هنوزم کاربردهایی دارد که میتوان ازش برای بعضی از مواد غذایی استفاده کرد.حقیقتا هم استفاده از گوشت کوب معمولی مقداری سخت می باشد البته شاید هم ما تنبل شدیم به خاطر ساخت گوشت کوب برقی.

 

اما اگر بخواهیم کامل تر راجب این وسیله بسیار پرکاربرد صحبت کنیم می توانیم بگوییم یکی از ضروری ترین وسایل موجود در هر آشپزخانه ای می باشد زیرا میتوانم از گوشت کوب برقی در نقش غذاساز – مخلوط کن و خردکن استفاده نماییم .

گوشت کوب برقی از یک موتور برای چرخش تیغه ها و معمولا از یک بدنه از جنس استیل یا پلاستیک به همراه یک میله و تیغه هایی برای خرد کردن مواد غذایی ساخته شده است که نکته مهم و تایین کننده در قدرت این محصول به موتور آن بستگی دارد و هرچه قدر قدرت آن بیشتر باشد در نتیجه راحت تر و بهتر غذا را خرد می کند.

همیشه در خرید هر محصولی باید دقت کافی را بکنیم تا در آینده دچار پشیمانی نشویم مخصوصا اگر آن محصول برقی و حساس باشد. برای انتخاب بهترین گوشت کوب برقی بازار هم شرایط به همین شکل است باید ابتدا نکات مهم راجب این محصول را بدانیم تا از خرید خود پشیمان نشویم.

گوشت کوب های برقی انواع مختلفی دارن معمولا بر اساس جنس – طراحی – وزن – کارکرد – برند سازنده – قدرت و موتور – ویژگی ها و برقی یا شارژی بودن طبقه بندی می شوند و ما هم در هنگام خرید باید بنا بر نیازمون بهترین محصول را انتخاب کنیم که البته کار سختی است اما نگران نباشید در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

ابتدا میپردازیم به انواع گوشت کوب برقی های موجود در بازار این محصول معمولا به صورت تک کاره ( گوشت کوب برقی ) – 2 کاره ( گوشت کوب و همزن ) – 3کاره ( گوشت کوب – همزن – خردکن ) – 4کاره ( گوشت کوب – همزن – خردکن – رنده برقی ) که معمولا به گوشت کوب های 4 کاره غذاساز هم گفته می شود ساخته شده است که می توانیم بر اساس نیاز آن را انتخاب کنیم

 

جنس محصول یک نکته بسیار مهم و کاربردی در خرید بهترین گوشت کوب برقی معمولا بدنه از جنس استیل یا پلاستیک است که خب میدانیم استیل کاملا برتر می باشد در این زمینه زیرا امکان تغییر رنگ و رنگ پریدگی و یا شکستن در آن بسیار کم می باشد . میله گوشت کوب که آن هم معمولا از استیل یا پلاستیک می باشد که اگر استیل باشد خیلی بهتر است زیرا می توانیم مواد غذایی داغ را هم با آن میکس یا خرد کنیم مثل سوپ و هر غذای دیگری. و در آخر هم تیغه های گوشت کوب که معمولا 1 یا 2 تیغه می باشد که اگر 2 تیغه باشد راحتر غذا را خرد میکند .

نوشته دیگر :   راهنمای خرید سایبان مغازه و بررسی قیمت آن

برند سازنده یک محصول همیشه یک نکته مهم و شاید شرط اصلی در انتخاب است که راستش را بخواهید نمی شود از آن چشم پوشی کرد! برندهای مختلفی در بازار هستند که به ساخت گوشت کوب برقی مشغول هستند که معروف ترین آن ها می توان به تفال – فیلیپس – بوش – کنوود و … اشاره کرد البته برندهای تولیدکننده این محصول بسیار زیاد هستند مثل انواع برندهای چینی و درجه 2 که ما در اینجا معروفترین و بهترین ها را معرفی کردیم.

قدرت موتور در محصولاتی که دارای موتور هستند بسیار مهم هست چون قلب تپنده یک محصول موتور آن است یک خودرو را در نظر بگیرید هرچه موتور آن قوی تر باشد سرعت و شتاب بیشتری دارد و البته که قیمت بالاتری هم دارد در گوشت کوب های برقی هم این مسئله صادق است و هرچه قدرت موتور آن بیشتر باشد چرخش تیغه های آن بسیار سریعتر خواهد بود.

معمولا در گوشت کوب های برقی موتور 1000 واتی قوی و پرقدرت محسوب می شود و موتو 300 وات ضعیف و کم قدرت که بر اساس بودجه و نیاز باید آن را انتخاب کنیم.

سعی کنید هنگام خرید به وزن محصول هم توجه کنید البته این نکته چندان حائز اهمیت نمی باشد ولی اگر در طول روز از گوشت کوب زیاد استفاده میکنید به وزن این محصول هم دقت کنید تا از کار با آن خسته نشوید.

و نکته آخر هم برقی یا شارژی بودن گوشت کوب می باشد که معمولا گوشت کوب های برقی قدرت بیشتری دارند و راحت تر غذا را خرد و پوره می کنند همچنین گوشت کوب های شارژی ممکن است باطری آن ها دچار خرابی شود اما احتمال خرابی در گوشت کوب برقی کم است.

شاید بپرسید گوشت کوب برقی به درد چی کسی می خورد ؟!

تمامی افرادی که می خواهند راحت تر و در زمان کمتری آشپزی کنند و وقت براشون اهمیت ویژه ای دارد و همچنین کیفیت غذا برایشان مهم است . بهتر است بدانید خیلی از کارهایی که با گوشت کوب های برقی می توان انجام داد با گوشت کوب معمولی نمی شود همچنین نکته مهمی که در بالا هم اشاره شد این است که گوشت کوب برقی جای چندین محصول را برای شما پر می کند.

 

در نهایت پیشنهاد ما به شما چیست ؟

با بررسی های انجام شده راجب انوع گوشت کوب و کار با اکثر آن ها و سوال از خریداران راجب برند و قدرت به این نتیجه رسیدیم که بهتر است این محصول از برندی معتبر خریداری شود – قدرت بالایی داشته باشد – بدنه استیل و برقی باشد و در آخر هم قیمتی مناسب داشته باشید که در تمامی بررسی ها به نظر مارک تفال برنده این رقابت بود.