ناخن‌های زیبا و مستحکم داشته باشید

Concept of information processing as a concentrated businessman thinking in front of a huge blackboard as mesh lines come through head and transform into straight arrows as project ideas.

علاوه بر مصرف مواد مغذی مناسب، خیلی مهمه که ناخنا و کوتیکول هاتون رو هر روز مرطوب کنین.

میتونم ناخن ام رو بطور طبیعی تقویت کنم؟ همیشه وقتی ناخن ام بلند می شن می شکنن!

از اونجایی که ناخن هاتون از کراتین (یه جور پروتئین) ساخته شدن، باید مطمئن شید که به اندازه کافی این ماده غذایی به بدنتون می رسه. مقدار مصرف مجاز روزانه پروتئین واسه بزرگسالان، بین ۵۰ تا ۶۳ گرمه. این مقدار، می تونه از راه ۲۰۰ گرن ماهی سالمون، یه فنجون کینوآ و یا دو فنجون نخود پخته تامین شه.

هم اینکه می تونین چایی بخورین که از گزنه و کاه درست شده باشه که پر از کلسیم، آهن و سیلیکا هستش؛ موادی معدنی که واسه ناخنای سالم به اونا نیازمندید.

واسه این منظور، ۳ فنجون آب جوش اومده رو روی ۲ قاشق غذاخوری از گزنه و کاه خشک که در عطاریا پیدا میشه بریزین. ظرف رو بپوشونین، ۲۰ دقیقه صبر کنین، بعد اونو بخورین. سه فنجون در روز از این نوشیدنی استفاده کنین. شما می تونین این چای رو تا ۲ روز تو یه ظرف شیشه ای درب دار نگهداری کنین.

علاوه بر مصرف مواد مغذی درست، مرطوب کردن ناخنا و کاتیکلا به شکل روزانه، ناخن هاتون رو از خشک شدن و شکستن در امان می داره. بخاطر داشته باشین که ناخنا به شکل میانگین تنها حدود ۳ میلیمتر در ماه رشد می کنن، پس واسه نتیجه گرفتن حدود دو تا سه ماه زمان احتیاج دارین.

مجله سلامت

Be the first to comment

Leave a Reply

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد


*