تعداد 50 مدل شال و روسری لاکچری+ راهنمای ست و مدل بستن  

 

همه ما می دانیم که انواع شال و روسری اصلی ترین پوشش خانم های ایرانی برای حفظ حجاب است، انتخاب کردن روسری و شال باید به شکلی تخصصی و با سلیقه خاصی صورت بگیرد، بعد از انتخاب جنس، مدل و رنگ مورد نظر شال و روسری باید نحوه گره های شیک و لاکچری آن را هم بدانید تا بتوانید استایلی بسیار جذاب و زیبا داشته باشید، در این بخش نگاهی به مدل های خاص شال و روسری تابستانی، معرفی انواع جنس، نحوه ست کردن آن با کیف و کفش و همچنین مدل گره های شال وروسری خواهیم داشت.

 

شال و روسری نخی

از انواع شال و روسری می توان به جنس روسری نخی که از زیر مجموعه پارچه های پنبه ای است که بسیار نازک و سبک نیز می باشند اشاره کرد، به دلیل سبکی و نازکی این مدل از شال و روسری بیشتر در فصل بهار و تابستان مورد استفاده قرار می گیرند، یکی دیگر از ویژگی های شال و روسری نخی که موجب برتری آن بر روسری های ساتن شده است، سر نخوردن از روی سر است. معمولا روسری های نخی دارای رنگ های بسیار جذاب و لذت بخشی هستند، اما این شال و روسری ها در محل گره روسری چروک می شوند و برای ست کردن با سایر لباس ها بهترین گزینه محسوب می شوند.

شال و روسری پشمی

انواع شال و روسری پشمی مانند روسری نخی دارای جنسی است که زیر مجموعه پارچه های پنبه ای می باشند. البته برعکس روسری های نخی این مدل بیشتر در فصول سرد سال کارایی دارد چرا که هوا در میان الیاف آن مبحوس خواهد شد و به عنوان عایقی در برابر سرما عمل خواهد کرد. این مدل روسری نسبت به روسری نخی کمتر چروک می شود اما هنگامی که مجبور شدید آن را اتو کنید، سعی کنید به طور غیر مستقیم آن را اتو کنید تا الیاف آن دچار آسیب نشود برای انجام این کار می توانید یک پارچه محافظ را بر روی پارچه اصلی قرار دهید. این نوع شال و روسری در زمستان با لباس های گرم به خوبی ست می شود.

 

شال و روسری حریر

این مدل از انواع شال و روسری نیز مانند روسرهای نخی، نازک و سبک هستند اما نسبت به شال و روسری های نخی بسیار بیشتر سر می خورند به همین علت برای استفاده روزانه اصلا مناسب نیستند و بهتر است از آن ها بیشتر در مهمانی ها و مجالس استفاده کنید.

شال و روسری ابریشم

مدل بستن شال و روسری جنس ابریشم اندکی متفاوت است، این مدل بسیار مقاوم و در عین حال گران و شیک هستند!. پارچه های ابریشمی از لطیف ترین و مقاوم ترین و همچنین سبک ترین پاچه های موجود در بازار هستند که بیشتر برای تولیدات شال و روسری کاربرد دارند، همچنین شال و روسری هایی که از جنس ابریشم هستند نسبت به دیگر مدل های شال و روسری موجود در بازار قیمت بالاتری دارند. این شال و روسری ها معمولا بیشتر در مهمانی ها و مجالس مورد استفاده قرار می گیرند و با هر نوع لباسی ست خواهند شد.

 

شال و روسری ساتن، ابریشم نما

این نوع پارچه از لحاظ ظاهری بسیار شبیه به شال و روسری ابریشم است اما نسبت به ابریشم اندکی ضخیم تر می باشد، همچنین این مدل پارچه ها براق هستند و پشت آن ها نیز مات است. شال و روسری ساتن مانند شال و روسری های حریر به سرعت از روی سر، سُر می خورند و برای استفاده های روزانه کارایی زیادی ندارد و بیشتر برای میهمانی ها و مجالس مورد استفاده قرار می گیرند.

 

 

نحوه ست کردن شال و روسری با رنگ، مدل مانتو

مهم ترین رمز در نحوه ست کردن و ترکیب کردن و تطابق شال و روسری با لباس های تان، این است که از چند استایل و رنگ ساده پیروی کنید. دیگر روش های لباس پوشیدن به سبک قدیمی اعمال نمی شوند و در عوض هزاران راه جدیدی وجود دارد تا شما به وسیله آن بتوانید شال و روسری های تان را به زیبایی با لباس های مختلف ست کنید، مهم ترین نکته ای که باید به آن توجه کنید هماهنگی رنگ ها در استایل تان است.

نوشته دیگر :   گفتاردرمانی و کاردرمانی در تهرانسر

 

رنگ های مونوکروم یا تک رنگ

این مدل طرح ها از مقدار متفاوت و یا سایه های متفاوت یک رنگ استفاده می کنند، این رنگ ها عبارتنداز؛ آبی، آبی کاربنی، آبی روشن و آبی تیره.

رنگ های مکمل

دو رنگ که در طرف مقابل چرخه رنگ قرار دارند یعنی در تضاد با یک دیگر هستند، مانند؛ سبز و قرمز.

رنگ های مشابه

این نوع رنگ ها روی چرخه رنگ در کنار یک دیگر قرار می گیرند، مانند؛ قرمز، نارنجی، صورتی.

رنگ های سه گانه

این رنگ ها در فاصله مساوی از یک دیگر بر روی چرخه رنگ قرار می گیرند، مانند؛ بنفش، نارنجی، سبز.

رنگ های چهارگانه

معنی این رنگ ها یعنی چهار رنگی که دو جفت رنگ مکمل را شامل می شوند، مانند؛ ست کردن رنگ ارغوانی و آبی با رنگ نارنجی و زرد.

 

راهنمای ست کردن انواع شال و روسری با لباس

زمانی که شما روش های گوناگون را برای ست کردن شال و روسری آزمایش می کنید، ابتدا بهتر است با یک مدل ساده کار را شروع کنید، به طور مثال؛ بهتر است که ابتدا یک شال طرح دار را با یک مانتوی تک رنگ و ساده ست کنید، می توانید از این فرصت  برای انتخاب و استفاده یک رنگ درخشان در استایل تان استفاده کنید؛ طبق معمول پر رنگ ترین رنگ در شال و روسری شما است. هنگامی که شما یک رنگ درخشان را استفاده می کنید می توانید با به کار بردن یک رنگ مکمل یا متضاد که به آن رنگ هایلایت نیز گفته می شود استایل تان را بسیار زیباتر کنید، به طور مثال؛ در یک روسری با طرح چهارخانه که ترکیب رنگ آبی، سفید و سبز، رنگ سبز و آبی هر دو رنگ مکمل هستند و به این ترتیب، رنگ هایلایت شما که همان رنگ سفید است را می توانید با پوشیدن یک مانتو سفید، رنگ سفیدی که در شال و روسری خودتا وجود دارد را هایلایت کنید.

این که گفته می شود هرگز نباید لباس های طرح دار با یکدیگر ست شوند، باوری کاملا نادرست است! ترکیب کردن دو لباس طرح دار با یک دیگر، یک سبک خاص و شیک را به وجود می آورد، اگر چند لباس طرح دار را با یک دیگر  ترکیب کنید ممکن است که کار پیچیده ای به نظر آید، اما کشف راه های جدید برای ست کردن و ترکیب طرح های مختلف باهم می توانید کاری سرگرم کننده باشد.

 

در زمان ترکیب یک لباس طرح دار با یک لباسی که طرح دار است، به اندازه چاپ طرح آن دقت کنید. در این صورت شما می توانید یک کت چهارخانه با طرح های درشت را با شال و روسری چهار خانه تان که طرح های درشت رنگ مشکی و سفید دارد ست کنید، در هر حال راه و روش های زیادی برای ست کردن شال و روسری طرح دار وجود دارد هنگامی که شما یاد می گیرید چگونه مدل بستن شال و روسری خودتان را با انواع لباس های مختلف ست کنید، به خاطر داشته باشید که الگوهایی به وسیله بافت پارچه ایجاد شده اند و شما باید به آن ها توجه داشته باشید، به طور مثال؛ یک روسری ضخیم، دارای الگویی شطرنجی است که با یک لباس شطرنجی مکمل بی نظیری به نظر خواهد رسید!