تعمیر گیربکس اتوماتیک برلیانس – تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک آنلاین گیربکس

تعمیر گیربکس اتوماتیک برلیانس در تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک آنلاین گیربکس توسط بهترین تعمیرکاران و مهندسان با تجربه صورت میگیرد.

تعمیرات گیربکس اتوماتیک برلیانس از جمله تعمیرات تخصصی گیربکس های اتوماتیک است که هر شخصی توانایی تعمیر صحیح آنرا ندارد. بنابراین بسیار مهم است که گیربکس اتوماتیک برلیانس شما توسط چه شخصی و با چه سطحی از تجربه انجام میشود.

روال تعمیرات تعمیرگاه آنلاین گیربکس به این صورت است که ابتدا گیربکس توسط دستگاه دیاگ حرفه ای تست شده و خطا های گیربکس را مشخص میکنیم.

پس از آن تستی مانند تست استال که مختص عیب یابی گیربکس های اتوماتیک است را روی خودرو انجام میدهیم.

پس از آن نوبت به تست رانندگی خودرو در جاده است تا عملکرد و ایراد آن مشخص شود. پس از انجام تمامی این کار ها میتوانیم هزینه تمام شده برای تعمیرات گیربکس اتوماتیک برلیانس شما را تعیین کنیم.

در صورتی که شما قصد تعمیرات گیربکس اتوماتیک برلیانس خود را داشتید، میتوانید این کار را به دست متخصصان ما بسپارید.

 

درباره خودرو های برلیانس

گروه خودرو سازی برلیانس یک تولید کننده خودرو و قطعات خودروی چینی است که از سال ۱۹۹۲ مشغول به مونتاژ و تولید خودرو است.

بنیان‌گذار این شرکت، «یانگ رونگ» بود و در ابتدا این شرکت تنها با همکاری تویوتا، مینی‌بوس تولید می‌کرد. در سال ۲۰۰۳ و پس از پناهندگی یانگ رونگ به آمریکا، برلیانس قراردادی با بی‌ام‌و (BMW) امضا کرد تا خودروهای سدانی با برند بی‌ام ‌و در چین تولید و توزیع کند.

بی‌ام‌و‌های تولید برلیانس در کنار آئودی‌های گروه FAW و مرسدس بنزهای تولید بنز بیجینگ تنها خودروهای لوکس غربی بودند که در بازار چین محبوبیت پیدا کردند. برلیانس در سال ۲۰۰۸ برنامه‌های خود برای عرضه خودرو در آمریکا را به تعویق انداخت و تنها مدت کوتاهی خودروهای خود را در بازار اروپا عرضه می‌کرد، عرضه این خودروها در اروپا از سال ۲۰۱۰ متوقف شد. تا سال ۲۰۰۹ برلیانس توانسته بود تبدیل به هشتمین خودروساز بزرگ چین شود.

برلیانس در سال 2009 بیش از ۱۵۰ هزار خودروی سواری و ۸۰ هزار مینی‌بوس فروخته بود. برلیانس هم اکنون خودروهای خود را در بازارهای روسیه، استرالیا، کره جنوبی، شیلی، کلمبیا، مصر و برخی کشورهای حوزه خلیج فارس مثل کویت عرضه می‌کند.

برلیانس در ایران با سایپا و پارس‌خودرو همکاری دارد. سایپا دو مدل برلیانس H230 و V5 را تولید می‌کند و پارس خودرو برلیانس H320 و H330 را در ایران مونتاژ می‌کنند. خانواده سری اچ300 محبوب ترین محصول این خودروساز در ایران است که طراحی سپر جلوی آن به خودروهای BMW شبیه است.درحال حاضر این شرکت از ایران خارج شده است.

مشکلات رایج گیربکس اتوماتیک برلیانس

  • گاز هرز خوردن گیربکس : کمبود روغن ،نرسیدن روغن کافی پشت کاسه کلاچ ها، فرسودگی و مستهلک شدن صفحه کلاچ ها
  • تقه زدن گیربکس‌‌‌‌های اتوماتیک:  دلیل اصلی این مشکل میتواند ایراد برقی و یا میزان نبودن فشار روغن که ناشی از ایراد درساعت و یا خرابی ویا پارگی در دسته موتور‌‌‌‌های گیربکس باشد.
  • خلاص شدن گیربکس اتوماتیک:  بریدن دنده اویل پمپ، خراب شدن توربین، هرز شدن پلوس، خالی بودن گیربکس از روغن و معیوب بودن چرخ دنده‌‌‌‌های داخل گیربکس
  • شنیدن صدای وزوز از گیربکس:  ممکن است به چرخ دنده آسیب رسیده باشد و یا خودرو یاتاقان زده باشد که حتما باید به یک تعمیرگاه مجرب مراجعه کنید اگر صدا از گیربکس شنیده شود.
  • تاخیر در عملکرد گیربکس : گیربکس‌‌‌‌های اتوماتیک طوری طراحی شده اند که عمل تعویض دنده در کسری از ثانیه صورت میگیرد ولی اگر هنگام تعویض دنده با تاخیر مواجه شدید شاید به علت نشتی روغن گیربکس باشد.
  • کم شدن قدرت خودرو:  چنانچه میزان سطح روغن گیربکس کم باشد ویا نشتی داشته باشد احتمال کاهش قدرت در خودرو‌‌‌‌های دنده اتوماتیک زیاد است در صورت مشاهده چنین مشکلی حتما روغن گیربکس را تعویض کنید.
  • روشن شدن چراغ چک موتور : یکی از دلایل روشن شدن چراغ چک موتور وجود مشکل در گیربکس‌‌‌‌های اتوماتیک است. سنسورهایی که در خودرو وجود دارد چنانچه ایرادی در آن بوجود بیاید به کامپیوتر خودرو اطلاع میدهد.
  • تکان‌‌‌‌های خودرو : اگر خودرو می‌لرزد و یا تکان‌‌‌‌های شدیدی دارد این میتواند نشان دهنده وجود مشکل در گیربکس باشد. در گیربکس‌‌‌‌های اتوماتیک زمانی که خودرو شتاب میگیرد عمل تعویض دنده به سختی انجام میشود.
  • سروصدای خودرو در حالت خلاص : اگر صدا‌‌‌‌های غیر عادی در حالت خلاص از خودرو شنیدید مشکل از کم بودن سطح روغن گیربکس ویا کثیفی روغن گیربکس و یا فرسودگی قطعاتی مثل بلبرینگ، زنجیر دنده عقب و یا دنده ها است.
  • مکث: چنانچه خودروی شما هنگام تعویض دنده مکث داشت علت آن مربوط به کلاچ است اما اگر عمل تعویض دنده به سختی انجام میشود نشانه وجود ایرادی در گیربکس است.
  • نشتی روغن گیربکس: نشتی یکی دیگر از دلایل وجود مشکل در گیربکس‌‌‌‌های اتوماتیک برلیانس است و باید فورا این ایراد را رفع کرد چون اگر نشتی ادامه پیدا کند باعث خسارت‌‌‌‌های سنگینی به سیستم گیربکس خودروتان خواهد شد رنگ روغن گیربکس قرمز و شفاف است اگر رنگ آن تیره باشد باید آن را تعویض کنید.
  • بوی سوختگی از روغن گیربکس: در صورت حس کردن بوی سوختگی از روغن گیربکس باید سریعا ایراد آنرا تشخیص داده و رفع کنید. یکی از دلایل بوی سوختگی گرم شدن بیش از حد روغن گیربکس است. روغن گیربکسی که کثیف شده و یا بوی سوختگی بدهد باعث میشود عمل روغن کاری در سیستم انتقال قدرت برلیانس به خوبی انجام نشود و سبب آسیب رسیدن به گیربکس میشود.
  • تعویض خود به خود دنده ها: چنانچه در گیربکس‌‌‌‌های اتوماتیک خودروی شما به طور ناگهانی به حالت دنده خلاص میرود زودتر به یک تعمیرگاه مراجعه کنید تا ایراد بوجود آمده را رفع کند.
  • احساس لرزش در جعبه دنده : گیربکس‌‌‌‌های اتوماتیک برلیانس، زمان تغییر دنده روان عمل میکند بنابراین هنگام تعویض دنده خودرو، نباید احساس ضربه، لرزش و یا لغزش کنید. اگر خودرو زمان تعویض دنده دچار مشکل شود و از آن چشم پوشی کنید این مشکل به مرور زمان بدتر شده و گیربکس و قطعات داخلی آن دچار آسیب جدی میشوند.
نوشته دیگر :   بهترین سایت های معماری

 

در صورتی که قصد تعمیر گیربکس اتوماتیک برلیانس را به وب سایت ما مراجعه نمایید.

https://onlinegearbox.com/automatic-gearbox-repair