معرفی و آموزش نرم افزار WAVE برای طراحی سیستم های تصفیه آب صنعتی

 

 

همانطور که میدانید در سیستم های تصفیه آب صنعتی  لازم است فرآیندهای مختلف را پشت سر هم مورد استفاده قرار داد تا بتوانیم آبی با کیفیت مطلوب تهیه کنیم. طراحی و شبیه سازی تک تک این فرآیندها در نرم افزارهای مختلف همیشه باعث بروز خطاهایی در طراحی این سیستم‌های میشود. ولی نرم افزار wave یا Water Application Value Engine این چالش را حل کرده و شرایطی فراهم کرده که بتوانیم به راحتی بخش بزرگی از مهم‌ترین فرآیندهای موجود در سیستم‌های تصفیه آب را با آن طراحی و شبیه سازی کنیم. در این مقاله قصد داریم به معرفی و آموزش نرم افزار طراحی آب شیرین کن wave بپردازیم.

 

 

نرم افزار  WAVEدقیقا چه کاری انجام می‌دهد؟

در نرم افزارWAVE   ابزارهای مختلفی که برای طراحی بخش های مختلف یک آب شیرین کن به کار می رود، با هم ادغام شده اند. به همین دلیل با استفاده از این برنامه به راحتی می توان ۰ تا ۱۰۰ سیستم تصفیه آب صنعتی را طراحی و مدلسازی کرد. با توجه به اینکه شبیه سازی بخش های مختلف به صورت یکپارچه انجام می شود، می توان اطلاعات بسیار دقیقی از کیفیت آب خروجی هر بخش و محصول نهایی ارائه کرد.

 

نرم افزار WAVE در طراحی انواع سیستم‌های تصفیه آب چه کاربردی دارد؟

هر دستگاه تصفیه آب صنعتی شامل سه فناوری مهم  اولترافیلتر  (UF)، اسمز معکوس (RO) و سیستم تبادل یون (IX) می باشد که قبلا برای طراحی هر یک از این بخش ها  از نرم افزار جداگانه‌ای استفاده می‌شد. به عنوان مثال، برای طراحی اسمز معکوس از نرم افزار  ROSA و برای طراحی سیستم تبادل یون از نرم افزار  CADIX استفاده می شد.

خوشبختانه با استفاده از نرم افزار طراحی آب شیرین کن WAVE، می‌توانید هر سه فناوری مورد استفاده در یک سیستم تصفیه آب را با هم ادغام کرده و به صورت همزمان طراحی کنید، البته به شرطی که به درستی آموزش دیده‌ باشید. این ویژگی های منحصر به فردی که در  نرم افزار ویو موجود است، این امکان را برای مهندسان فراهم می کند تا طراحی های متنوعی را با سرعت و دقت بالایی انجام داده و بهینه سازی کنند.

 

چه تفاوتی بین نرم افزار WAVE و ROSA وجود دارد؟

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های نرم افزار روزا با نرم افزار ویو در این است که نرم افزار قدیمی روزا فقط قادر است طراحی سیستم RO را انجام دهد، ولی نرم افزار ویو همانطور که گفتیم طراحی UF و رزین را نیز به راحتی انجام می‌دهد. نکته دیگر در نتایجی است که از این نرم افزار‌ها بدست می‌آید، و جالب است بدانید که نتایج wave به واقعیت نزدیک تر است، چون موازنه بر اساس حجم انجام می‌شد. این در حالی است که در نرم افزار rosa محاسبات بر اساس موازنه جرم انجام میشود. این مورد در شبیه سازی سیستم های تصفیه آب خطاهایی ایجاد میکرد که باعث میشد نتایج شبیه ساز با واقعیت درصدی تفاوت داشته باشد.

 

نوشته دیگر :   کسب درآمد از اینستاگرام ، رویای دیروز، اتفاق امروز

آموزش نرم افزار wave 

سوالی که برای بسیاری از متخصصین سیستم‌های تصفیه آب مطرح می شود این است آیا می‌توان برای طراحی تنها یک بخش خاص از سیستم تصفیه آب از نرم افزار طراحی آب شیرین کن  WAVE استفاده کرد؟ آیا می توان برای طراحی یک سیستم اسمز معکوس، به طور مستقیم از نرم افزار   WAVEبه جای نرم افزار  ROSA استفاده کرد؟ یا برای طراحی رزین‌های تبادل یونی می‌توان به جای نرم افزار CADIX از  WAVE استفاده کرد؟

پاسخ ما به این سوالات بله است. شما میتوانید طراحی هر یک از بخش های سیستم تصفیه آب را بصورت مستقل انجام دهید. وقتی یک تکنولوژی (مثلا   UF) را به طراحی اضافه می‌کنید تب مستقلی در منوهای نرم افزار برای آن ایجاد شده و کل پارامترهای مربوط به آن بخش در تب مورد نظر اضافه و کنترل می شود. پس قطعا با استفاده از این خصوصیت می توان تنها یکی از تکنولوژی ها را انتخاب کرده و طراحی کامل آن را انجام داد.

سوالات رایج در مورد نرم افزار طراحی تصفیه آب صنعتی wave

 

چگونه می توان نرم افزار wave را دانلود کرد؟

شما می‌توانید جدیدترین نسخه نرم افزار wave را از وبسایت دانش‌لاین دانلود کنید. کافیست ایمیل خود را در بخش مربوطه وارد کرده، لینک دانلود همان لحظه به آدرس ایمیل شما ارسال می‌گردد.

آیا می‌توان نرم افزار  waveرا جایگزین دیگر نرم افزار‌های طراحی سیستم های تصفیه آب کرد؟

نرم افزار wave را می‌توانید به راحتی جایگزین دیگر نرم افزارهای ارائه شده توسط شرکت فیلمتک کنید. پس می‌توان گفت تمام محصولات این شرکت که برای سیستم‌های تصفیه آب ارائه شده‌ است، با این نرم افزار قابل طراحی و شبیه سازی هستند.

آیا برای کار با نرم افزار wave نیاز به آموزش خاصی است؟

قطعا برای بهره‌بردن از تمام امکانات نرم افزار طراحی wave باید آموزش‌های لازم را ببینید تا بتوانید اصول طراحی سیستم‌های تصفیه آب صنعتی را با این نرم افزار پیاده سازی کنید. پیشنهاد ما به شما دوره‌ آموزشی تصفیه آب صنعتی با نرم افزار wave است که به دوره متخصص wave معروف است و توسط دانش‌‌لاین برگزار می‌شود.