در نهایت، کلید انواع پوشش سقف سوله آشکار شد

 

دراین بخش کلیه المانها وقطعات مورد نیاز برای هر پروژه براساس مدارک فنی ارائه شده بادقت وسرعت بالا تولید و پس از آماده سازی نهایی به محل پروژه منتقل و در آنجا مونتاژ می شود. کاربندی شاقولی:عبارتست از رسمی هایی که از قالب های قوسی(تویزه)تشکیل شده اند.که هر دو قالب آن در امتداد یکدیگر و بر یک صفحه قرار دارند لذا می توانند بصورت یک دور(قوس)کامل بار را به تکیه گاه منتقل نمایند و باربر باشند و درکل رسمی مانند یک چشمه یا گنبد باربر عمل می نماید. شبکه دو لایه سفید رنگ سایبان ورودی با پوشش ساده ای از شیشه در گنبد جورجیا، آتلانتا در آمریکا، تضاد زیبایی با آسمان بدون ابر دارد. ساخت شامل: برشکاری، مونتاژ اولیه، جوش اولیه، مونتاژ نهایی، جوش نهایی، تمیزکاری و رنگ نصب سوله و نصب اسکلت فلزی در محل مورد نظر صورت میگیرد. اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد شرکت سازه فضاکار بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید. بر اساس نوع کاربری سوله و اهداف ساخت آن انجام محاسبات برای برآورد قیمت سوله متفاوت خواهد بود. بنابر این یکی از معایب سفال ها همین ترک خوردگی و شکستگی آن است که نیاز به تعمیر و نگهداری مداوم دارد.

پوشش سقف سوله 4000

1) بر اسا س رفتار خرپاها و سازه های کاملا مثلثی است که اغلب از میله هایی با انتهای مفصلی یا اعضایی که مابین گره ها متصل شده اند ، تشکیل شده است . برخی اوقات ممکن است بار وارد شده به سازه ساکن و برخی اوقات ممکن است متغیر باشد. به منظور سهولت ساخت، اغلب شبکه های فضایی الگوی منظمی دارند که ممکن است برای ایجاد برخی تاثیرات ویژه به وبی در معماری به کار گرفته شود. نیروی باد در خرپاهای سقف به علت تاثیرات وزش باد، معمولا نیروی صعودی بلند کننده عمود بر سقف ایجاد خواهد کرد، مگر اینکه سقف دارای شیب زیادی باشد. در سازه های اصلی یک قاب فولادی مستطیل شکل به عرض 6/24 فوت (5/7 متر) که به عنوان پایه ای برای تیر A شکل لوله ای بلند به طول 49 فوت (15 متر) عمل می کند، استفاده شده است. این بنا ساختاری بیضی شکل داشته و ارتفاع آن حدود ۴۸ متر است.

پوشش سقف شیبدار ضوابط طراحی

این سقفها اغلب برای بناهای مرتفع یعنی ساختمانهایی که ارتفاع بیش از 12 متر دارند، مناسب میباشند. همان گونه که میدانید سیستمهای خرپایی در مقایسه با سایر سیستمها، مواد نسبتاً کمتری مصرف نموده و برای ساختن آنها نیروی کار کمتری نیاز است، به همین سبب خرپا در زمینه ساخت سازههای فضایی کاملاً مناسب و کارآمد میباشد. همان گونه که میدانید در قسمتهای بالایی این مقاله در مورد جزئیات خرپایهای سازههای فلزی مطالبی ارائه داده شد. برشی که به ساندویچ پانل داده می شود اصلا از کیفیت کار کم نمی کند بلکه هدف اصلی این است تا روی سقف که حالت قوسی دارد به طور صحیح تری قرار گیرد. سازه های چلیکی به شکل نیم استوانه ای می باشد در این نوع سازه ها معمولا ستون استفاده نشده و روی یک بدنه که به تکیه گاه متصل است قرار می گیرند.سازه های چلیکی می تواند چند دهانه باشند .این نوع سازه ها لازم است در محل اتصال چلیک ها حتما ستون داشته باشند و در این صورت نواحی مدور حالت یک تیر را خواهند داشت. یکی از مهمترین مزایای استفاده از شبکه های فضایی، نصب سازه سقف های با دهانه های وسیع به ویژه در محل هایی که محدودیت دسترسی وجود دارد، است.

برای اولین بار ورقه های شینگل در کشور آمریکا ساخته شده و مورد استفاده قرار گرفت و با توجه به مزایای زیاد این ورق ها با گذشت زمان استفاده از آن ها در سرتاسر جهان آغاز شد در حال حاضر برخی از این ورقه های شینگل ساخت داخل کشور ما به خارج نیز ارسال می شود. خرپاها در پلها جهت انتقال فشار گرانشی وسایل نقلیه در حال حرکت مورد استفاده قرار میگیرند. اگر در حال طراحی یک خانه جدید یا قاب بندی سقف هستید، احتمالاً به دنبال انواع سقف ها هستید تا تعیین کنید کدام تایل شیروانی برای شما بهترین است. با افزایش طول دهانه مشخص، نیروی گشتاوری که در برابر قاب معلق مقاومت میکند نیز به شدت افزایش مییابد. علاوه بر آن از ستونهای موجود در ساختمانهای مختلف پشتیبانی کرده و به این شکل استحکام خمش را افزایش میدهند. همچنبن این پشت بندها به علت افزایش نیروی ثقلی در ساختمانهای صنعتی، از خمش بین چهار پوشش سقف سوله ثابت چوبهای مختلف میکاهد. با انجام این کار عمق همهی دهانههای مشبک درون خرپاها بدون افزایش عمق سقف به راحتی صورت میگیرند. برخی اوقات ممکن است خرپاها برای دهانهای ارائه شوند که در آن دو نقطه اتکا پایانی وجود دارد.

نوشته دیگر :   قیمت ماشین لباسشویی بوش

با وجود این هزینه اضافی، راه حل قاب فضایی، در مجموع به عنوان مدول هایی که به صورت دستی می تواند به درون ساختمان برده شود و با وسایل بالابرنده ساده ای بالا برود، در مقایسه با خرچاهای مسطح که برای بالابردن آن به محل های مورد نظر ساختمان نیاز به جرثقیل های بزرگ و گران قیممتی است، ارزانتر است. پیشنهاد قاب فضایی شامل آزمایش بارگذاری یک نمونه با مقیاس واقعی به منظور اثبات کفایت سیستم جدید بود. نمونه ای از مزیت نصب آسان اجزای کوچک شبکه های فضایی، اولین کاربرد تجاری قاب فضایی در ساختمان واورلی دانشگاه ناتینگهام ترنت انگلستان است. در بخش اول اگر بخواهیم نگاهی به سازه های فضاکار شبکه های فضایی بیاندازیم باید گفت که اولین بار الکساندر گراهام بل این دسته از سازه ها را که به قاب فضایی یا شبکه فضایی نیز شهرت دارند طراحی کرد و از همان زمان این دسته از سازه ها محبوبیت بسیار زیادی در معماری پیدا کردند. در این قسمت از مقاله نیروهای مختلف وارد شده به سازه را مورد بررسی قرار میدهیم.

نیروهای وارد شده به خرپاها یکسان نبوده و در سازهای مختلف با یکدیگر تفاوت دارند. خرپاها سازههای فلزی مثلثی شکل هستند که کاربرد بسیار زیادی در ساخت سازههای مختلف پوشش سقف شیبدار فلزی دارند. امروزه سازه های فضایی در بخش های مختلف اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده اند و همین موضوع باعث شده تا بتوان در بخش گوناگون شاهد استفاده از این دسته سازه ها باشیم. به همین دلیل اگر لازم است تا ساختمان خود را به نحوی بسازید که در برابر انفجار قدرت بسیار زیادی داشته و کمترین میزان تخریب را تجربه کند، لازم است تا در فرایند مدل سازی و انجام محاسبات ریاضی به طرز چشمگیری مقاومت سازه را افزایش داده و اثر انفجار را کم کنید. بعد از مراحل تکمیلی ساخت کلاف با توجه به نوع سقف شیبدار مورد نظر در وهله اول بلندترین دهنه مورد نیاز سقف را ساخته و در محل مورد نیاز قرار داده می شود. خرپا در قسمتهای مختلفی کاربرد دارد که از جمله آنها می توان به سقف ساختمانهای صنعتی یک طبقه، سقفهای بلند، سقف ساختمانهای چند طبقه اشاره نمود.

پوشش سقف سوله غذایی

ولیکن بار زلزله بر طراحی ساختمانهای صنعتی که وزن زیادی در پشت بام متحمل میشوند حاکم است. در ساخت سوله ها محصولات پوشش سوله از اهمیت زیادی برخوردار است. این نوع سازه ها بسیار مستعد ناپایداری هستند که این عامل می تواند میزان بارگذاری قابل تحمل و تغییرشکل سازه ها را محدود -کند و نقش بنیادی در طراحی سازه هایی داشته باشد که بارهای تحمل شده توسط اعضای آن ها عمدتا به صورت محوری-فشاری یا محوری-کششی می باشد لذا مطالعه ی پایداری این سازه ها برای تعیین حداکثر ظرفیت باربری سازه، یافتن فرم هندسی بهینه، سختی سازه و نحوه ی رفتار خرابی آن از اهمیت زیادی برخوردار است. تنوع رنگ این ورق، قابلیت سایه پذیری و عبور نور آن را به میزان ۳۵ تا ۸۲ درصد امکانپذیر مینماید که از نظر طراحی و هماهنگی با رنگ سایر مصالح از گستردگی خاص برخوردار میباشد. اگر در شبکه های بدون پوشش یا با پوشش کامل شیشه ای، رنگ اعضای سازه در تضاد با رنگ پوشش نهایی یا آسمان باشد، تاثیرات مورد نظر می تواند بدست آید. اعضای چهار چوب سازهها وزن اعمال خارجی را متحمل شده و در معرض نیروهای اصلی محوری قرار مییابند. خرپاها از اعضای مختلفی که دارای محور اصلی هستند متشکل میشوند و معمولاً برای ایجاد مقاومت در برابر بارهای خارجی مورد استفاده قرار میگیرند.