زندگینامه استیو هاروی

 

بردریک استفان هاروی (Broderick Stephen Harvey) که به استیو هاروی (Steve Harvey) معروف هست، متولد سال 1957 میلادی (1335 شمسی) در آمریکا می باشد.

استیو هاروی بازیگر، کمدین، نویسنده، تهیه کننده و مجری تلویزیون و رادیو است. هاروی یک مسیحی است و موفقیت خود را مدیون ایمان خود به خدا می‌داند.

استیو در سال 1974 از دبیرستان فارغ التحصیل شد و پس از آن هم وارد دانشگاه شد. در آن زمان ها هیچکس فکر نمی کرد او فرد معروفی شود اما او آنقدر روی هدف خود متمرکز شده بود که هیچ کس نمی‌توانست رویای او را بدزدد.

در سال 1976 همزمان که در دانشگاه درس می خواند در یک پمپ بنزین هم مشغول به کار شد و شب ها هم در همانجا می خوابید چون جایی برای خواب نداشت. پس از 3 سال از آنجا اخراج شد. مدتی هم به عنوان کارگر مکانیکی، فروشنده ی بیمه و پست چی کار کرد.

علاوه بر آن، مدتی هم در فرش شویی و همچنین در آژانس مسافرتی مشغول بود. در همین حوالی با دو هنرمند «ریچ» و «بکی لیس» آشنا شد که زمینه موفقیت استیو هاروی را فراهم کرد.

در سال 1985 او توانست با کمک آنها اولین اجرای کمدی خود را در یک کلوپ برگزار کند. او از این اجرای خود خیلی راضی بود. او قبل از این داستان، به مدت 3 سال بی خانمان بود. استندآپ کمدی چیزی بود که در آن استعداد بالقوه داشت.

او در مورد طنزهایش می گوید:

«شهرت من ریشه در حقیقت و عقلانیت دارد و نتیجه‌ی زندگی، نظاره کردن، یادگیری و شناخت است. بیش‌تر این طنزها در مورد روابط بین زنان و مردان است.»

اولین درآمدی که از شغل استندآب کمدی اش توانست درآورد مبلغ 50 دلار در هفته بود که به او انگیزه ادامه کار را می داد.

او 2 بار برنده جایزه مارکونی، 6 بار برنده جایزه روز امی و 14 بار برنده جایزه تصویر NAACP در بخش های مختلف شده است.

بعد از چند سال اجرا در کلوپ و کافه ‌های متفاوت، هاروی به عنوان یکی از فینالیست‌ های سالانه‌ ی یک مسابقه‌ ی استندآپ آمریکا در سال 1990 انتخاب شد.

قبل از این موفقیت‌ ها استیو هاروی زندگی بسیار سختی داشت. او خانه و جای خواب نداشت و زمان‌ هایی که برای اجرا به مکان های مختلف می ‌رفت و برای افرادی مثل او در هتل اتاقی نبود، داخل ماشینش می‌ خوابید.

 

خانواده استیو هاروی

نام پدرش «جسی هاروی» و نام مادرش «الیزا ورا» بود. استیو فرزند پنجم خانواده بود. پدرش معدنچی ذغال سنگ بود و در سال 2002 به خاطر بیماری به رحمت خدا رفت و مادرش هم خانه دار بود که پس از مدتی او هم به رحمت خدا رفت.

 

فرزندان و همسران استیو هاروی

او سه بار ازدواج کرده است:

✔ اولین بار با مارسیا هاروی (1980-1994) ازدواج کرد و صاحب دو فرزند دختر با نام های «برندی» و «کارلی» و یک پسر به نام «برودریک» شدند.

✔ دومین بار با مری لی شاکلفورد (1996-2005) ازدواج کرد و صاحب یک فرزند پسر به نام «وانتون» شدند.

نوشته دیگر :   مبل چستر

✔ سومین بار با مارجوری بریج در سال 2007 ازدواج کرد و صاحب 3 فرزند به نام های «مورگان» و «جیسبو» و «لری» شدند.

اگرچه هر دو ازدواج اولش به طلاق ختم شدند اما طلاق هاروی از مری لی شاکلفورد در فضای عمومی سر و صدای زیادی کرد.

هاروی با همسر سوم خود مارجوری بریج در سال 2007 ازدواج کرد. هاروی گفته است که مارجوری در موفقیت‌ های سال‌ های اخیرش خیلی مؤثر بوده است.

 

فیلم های سینمایی استیو هاروی

او در فیلم های زیادی بازی کرده است، لیست فیلم ها را در زیر می توانید ببینید:

The Original Kings of Comedy (2000)  

The Fighting Temptations (2003)  

Love Don’t Cost a Thing (2003)  

Johnson Family Vacation (2004)  

You Got Served (2004)  

Still Trippin (2008)  

 

کتاب های استیو هاروی

او کتاب های زیادی نوشته است. لیست کتاب های او را در زیر می توانید ببینید:

 مانند فرد موفق فکر کن، مانند فرد موفق عمل کن

 مثل یک مرد فکر کن، مثل یک زن رفتار کن

 خانم های عزیز، لطفاً آدم باشید… و حوا!

 صاف و پوست کنده صحبت کنید

 پَرش

 

درآمد استیو هاروی

گزارشی از فوربز در سال 2017 نشان داد که او بیش از 42.5 میلیون دلار در سال درآمد داشته است. در گزارشی دیگر آمده است که او سالانه 30 میلیون دلار درآمد دارد.

 

یک درس از استیو هاروی

استیو هاروی اعتقاد دارد که موفق شدن، یک حقه شعبده بازی نیست. می توانی در موردش تصمیم بگیری. می توانی تصمیم بگیری که ثروتمند شوی. اما اول باید در موردش فکر کنی.

تفاوت بین افراد موفق و افراد غیر موفق در ذهنشان است. باید ذهنیت خود را تغییر دهی.

اگر کاری که همیشه انجام می دادی را انجام دهی، همان چیزهایی را بدست خواهی آورد که تا الان بدست آورده ای.

پس اگر در زندگی ات در نقطه ای قرار داری که از بودن در آن خوشحال نیستی، باید یک سری چیزها را تغییر دهی، باید یک تصمیم آگاهانه بگیری که می خواهی تغییر کنی و این موضوع به هیچکس دیگری ارتباطی ندارد.

مهم نیست مادرت چه فکری می کند، مهم نیست همکارت چه فکری می کند، مهم نیست خواهر و برادرانت چه فکری می کنند، مهم نیست بچه هایت چه فکری می کنند، مهم نیست. هیچ ارتباطی به آنها ندارد. این تصمیم مال شماست. فقط خودتان.

ویدیوهای استیو هاروی و همچینن جملات انگیزشی استیو هاروی را همین الان می توانید در سایت نگرش نیک دریافت کنید.