نحوه شستن انواع لباس زیر

 

لباس زیر ها از مهم ترین پوشاکی هستند که همگی ما داریم، به خصوص خانم ها انواع و اقسام شورت زنانه و سوتین را در رنگ ها و مدل های مختلفی دارند. با این وجود سوالی که همیشه در ذهن همه وجود دارند این است که چگونه باید آن ها را بشوییم تا هم از شر باکتری های مختلف خلاص شویم و هم ظاهر و پارچه لباس زیر هایمان خراب نشود.

پس اصلی ترین سوالی که داریم و احتمالا شما هم برای یافتن جواب آن، در حال خواندن این مقاله هستید این است که، چگونه می توان لباسهای زیر خود را تمیز کرد تا عمر طولانی تری داشته باشند.

دوخت و پارچه های این لباس ها، اکثرا بسیار ظریف هستند و در هنگام شستشو به مراقبت زیادی نیاز دارند. در این مقاله به چند نکته ساده برای تمیز کردن و همچنین خرید لباس زیر ارزان خواهیم پرداخت تا بتوانید مناسب ترین نوع را خریداری کرده و همچنین با شستن مناسب، کیفیت و ظاهر آنها را حفظ کنید تا برای مدتی طولانی دوام داشته باشند.

  • از ماشین لباسشویی استفاده نکنید

برخی از مردم همچنان لباس زیر های خود را درون ماشین لباسشویی می اندازند، اما این کار بسیار اشتباهی است. لباس زیر عمدتا جنس پارچه ای و نخی دارند و بسیار ظریف هستند، وقتی شما آن را درون ماشین انداخته و به حال خود رها می کنید نه تنها کاملا تمیز نمی شوند بلکه پارچه شان نیز آسیب دیده و به مرور زمان و تناوب انجام این کار، خراب می شوند. فرقی نمی کند شما خرید لباس زیر ارزان را انجام داده باشید یا ست های گران‌ قیمت و مارک، در هر دو حالت باید همیشه با دست آن ها را بشویید. با این کار هم بافت پارچه لباس تان حفظ می شود و هم به صورت کامل تمیز می شود. امروزه مایع های شوینده و صابون های رختشویی متنوعی در بازار وجود دارند که علاوه بر تمیز کردن، البسه را ضدعفونی نیز می کنند تا از بیماری های مختلفی مانند عفونت و قارچ جلوگیری شود.

  • لباس زیر را هر روز عوض کنید

بعید است در دنیای امروز و با افزایش سطح بهداشت، کسی این مورد را رعایت نکند اما گفتن آن خالی از لطف نیست. شدیدا تاکید می کنیم که هر روز لباس زیر و خصوصا شورت خود را عوض کنید. در حال حاضر، سایت ها و مکان های مختلفی برای خرید لباس زیر ارزان وجود دارند، بنابراین می توانید تعداد زیادی شورت بخرید و هر روز آن را عوض کنید، استفاده بیش از یک روز از یک لباس زیر علاوه بر اینکه موجب لکه شدن آن می شود، احتمال ابتلا به انواع عفونت را نیز افزایش می دهد. وقتی شما هر روز آن را عوض کرده و بشویید، کاملا آسان و راحت تمیز می شود و دیگر نگرانی ای بابت خراب شدنش هم نخواهید داشت.

  • از کیسه شستشو استفاده کنید

همانطور که چند خط قبل گفتیم، بهترین کار این است که لباس ها را دست بشویید و از ماشین لباسشویی استفاده نکنید، اما اگر به دلایلی نمی توانید با دست بشورید، حتما از یک کیسه شستشوی لباس استفاده‌ کنید. این کیسه ها برای لباس زیر و خصوصا شورت زنانه بسیار کاربردی و ضروری هستند. ماشین لباسشویی معمولا با شدت و قدرت بسیار زیادی کار می کند و همین موضوع، موجب می شود که بافت لباس زیر ها فرسوده شود. اما اگر از این کیسه ها استفاده کنید تا حد زیادی، این آسیب ها را کاهش خواهید داد. همچنین بهتر است تنظیمات ماشین را درست کنید تا با شدت و تعداد دور کمتری شستشو را انجام دهد.

  • از شوینده های ملایم استفاده کنید
نوشته دیگر :   فهرست فرهنگ لغت، اطلاحات و تمثیل های خودمونی فارسی قسمت بیست و دو

به هیچ عنوان لباس زیر هایتان را با مواد شوینده بسیار قوی که برای سایر لباس ها استفاده می کنید، نشویید. شستن این لباس های ظریف با این مواد سبب پوسیدگی هرچه سریع تر آن می شود. هنگام خرید لباس زیر ارزان حتما توجه کنید که جنس پارچه نخی باشد. اکیدا توصیه می کنیم از لباس زیر هایی که جنس پلاستیکی دارند، استفاده نکنید چون هم تمیز و ضدعفونی کردن آن ها سخت تر است و هم باعث تجمع باکتری ها و میکروب های مختلف می شود. از شوینده های ملایم استفاده کنید و اگر می خواهید آن ها را ضدعفونی کنید حتما بعد از استفاده از سفیدکننده یا ضدعفونی‌ کننده، لباس هایتان را چندین بار آبکشی کنید تا هیچ گونه مواد شیمیایی درون بافت آن باقی نماند. اگر سفیدکننده هایی مانند وایتکس درون بدن شما شوند می توانند باعث مسمومیت و عفونت شوند.

  • از جوش شیرین استفاده کنید

یکی از سوالات عمده ای که اکثر مردم هنگام خرید لباس زیر ارزان دارند این است که لکه ها را چگونه پاک کنیم؟ بسیاری از آن ها تصور می کنند چون لباس های ارزان خریده اند، شستشو و لکه بری آن ها بسیار سخت است.

اما حقیقت این است که شما می توانید حتی با استفاده از جوش شیرین یا آسپرین نیز لکه ها را پاک کنید و حتما نیازی به استفاده از سفیدکننده های قوی نیست. برای این کار، پودر جوش شیرین را به همراه لباس زیر ها چند دقیقه در آب قرار دهید تا جوش شیرین وارد بافت پارچه شود و سپس با شوینده مناسب آن را بشویید.

  • از آب گرم استفاده نکنید

برخلاف تصور عموم مردم، آب گرم به تمیز کردن پارچه کمک نمی کند. بلکه حتی باعث لکه دار شدن آن هم می شود. به جای آن، برای شستن لباس های زیر از آب سرد استفاده کنید. اگر شورت های تان در زمان قاعدگی نیز لکه خون گرفته اند، بدانید که این لکه ها به هیچ وجه با آب گرم پاک نمی شوند و تنها راه آن استفاده از آب سرد است.